potrebovala by som pomoc. Chystám sa napísať článok do našich školských novín ohľadom tém na slohové práce, keďže sa mi zdá, že slohové práce by mali byť skôr o našej schopnosti napísať vlastný názor na rôzne napr. udalosti vo svete
teda na zš to bola každoročná téma. nenávidela som to. vždy som slohy nenávidela, jediné dva, ktoré ma bavilo písať, bol umelecký opis ešte niekedy na zš, s tým som bola dokonca spokojná, a potom maturitný sloh - opis osoby - s ktorým som bola tiež spokojná. a nikdy aďkovi nezabudnem, že mi strhol jediný bod za veľké medzery medzi slovami.... !!!!!
Jednak nenávidím slohové zadania (,,rozprávanie na voľnú tému" *enrage , jednak nenávidím otázky začínajúce sa na ,,načo nám to bude v..".
Ale napríklad for and against essay na ANJ píšem rada. (Pokiaľ téma nemá takmer výlučne klady alebo zápory, nie je taká otrepaná, že sa k nej už nedá povedať nič, pri napísaní čoho by som sa nepovracala, alebo nie je výrazne morálne/politicky zameraná.)
uf, my sme toho písali mnoho, no zväčša také klasiky ako fejtón o situácii na škole, prípadne v triede alebo charakteristika kamaráta, no úplne najviac som neznášala umelecký opis ročného obdobia, to bolo tak protivné !
ja som slohy zbožňovala, no len jedna profesorka chápala to, že som do nich vnášala kúsok seba a nie len učebnicové šablóny, jednoducho aj keď sme mali oničom tému, ja som si to nejako spestrila, inak by som to nedokázala písať
a na maturite som si vybrala úvahu zamýšľajúcu sa nad rebéliou Holdena Caulfielda, kde som jeden jediný raz písala presne tak ako by to chceli profesorky, čo to budú opravovať a získala som 100%, doteraz to ľutujem, lebo tých 100% ma práve preto neteší
a ak ideš písať do školských novín, smelo do toho, poriadne sa vybúr ! na to slúžia školské noviny, možno sa nič nezmení (teda určite sa nič nezmení, to viem z vlastnej skúsenosti ), ale aspoň dodáš ostatným žiakom fajn pocit, že nie sú jediní, ktorým monotónnosť tém a celkový prístup k slohom prekáža
noo tento rok (oktava) uz slohy nepiseme, mozme dobrovolne a na temy ake chceme, ale odporucaju nam maturitne temy z minuleho roku ... ale minuly rok to bolo vselico ... umelecky opis obchodneho domu, elektricky, vianocnych trhov, ale aj rozpravaie na maximalne riziko .... ale ked bol zadany diskusny prispevok, tak to bolo napriklad, ci ma slovensko pozicat grecku peniaze, kde sme mohli vyslovit nazor, ale taktiez aj uvahy o interupcii ... urcite vsak temy zalezia od veku autora ... neviem si dost dobre predstavit priemerneho ziaka v 4 rocniku ZS, ze ma napisat sloh na temu interupcia a este aby vyjadril svoj nazor ... je jasne ze mu daju radsej temu moje najlepsie prazdniny alebo nieco ine velmi duchplne ...
Ja som mala slohy celkom rada, hoci som nevedela písať nič iné, ako rozprávanie, a pri iných útvaroch som sa vraj tiež odklánala k rozprávaniu. (Ale tie rozprávania potom ale stáli za to!
naposledy som písala charakteristiku osoby na maturite, presnú tému si už napamätám... neznášala som slohy
a viem, že sme písali aj úvahu o knihe, diskusný príspevok týkajúci sa mobilov alebo niečoho podobného, na zš to bolo väčšinou asi rozprávanie alebo opis osoby, zvieraťa a pravidelne tiež @1
som na strednej, prvé dva roky sme písali slohy na charakteristiku.. to mi šlo na nervy, ved všade som proste napísala dobré, zlé vlastnosti a bolo.. nemohla som si tam pridať nič vlastné..
potom sme mali ešte nejaké úvahy, ja som si vybrala niečo o tom, že ako internet a masmédiá celkovo vzďalujú ľudí od seba.. ale aj tak sa mi to nepáčilo, lebo tá téma bola už často pretriasaná, takže som vlastne z môjho pohľadu neprišla na nič nové (aj ked profesorke sa páčila) ..
no a tento týždeň ideme písať rozprávanie.. na to sa celkom teším a uvidím, ako dopadne
ja rada pisem slohy aj ked aj mne lezu na nervy take opisy zazitkov z prazdnin a umelecke opisy ale pisali sme aj karikaturu, beletrizovany zivotopis, no uz by bolo lepsie keby sme mohli pisat o niecom zaujimavejsom
Súhlasím s tebou, mali by sme písať vlastné názory na dianie vo svete, ktoré by sa mali stretnúť zo strany profesorov s konštruktívnou kritikou, na druhej strane požadujem tolerovanie žiackych prác.
Načo mi bude v živote používanie fantázie a kreativity? To snáď nemyslíš vážne, kde inde nás naučia byť originálnou? Kde sa chceš naučiť písať obsažné články o dianí na svete, nebudeš mať vycibrený štýl, nebudeš vedieť poriadne pracovať so svojou slovnou zásobou, so slovami, ktoré máš v hlave, ale nevieš o nich. (Teraz nevravím presne na teba, že by si to bez toho nevedela, ale všeobecne poukazujem na študentov.)
Ale so slohmi mám v škole problémy aj ja, nemám pocit, že sú dostatočne ohodnotené, máme úzkoprsú profesorku, ktorá má klapky na očiach.
v prvom sme si vyberali co chceme pisat ... a dohodli sme sa ze si kazdy moze vybrat nejaky citat a pisat nanho uvahu ... teraz mamu hlupu ucitelku... mali sme opisovat bud: jesenne rano, cestou do skoly alebo zmraka sa ... ja som opisovala zmraka sa lebo tie ostatne temy boli dost divne na nase pomery, podla mna je to detske a neda sa tam opisat vela umeleckych veci az tak ... zmraka sa bolo najotvorenejsie..... a este podla nasej terajsiej ucitelky niesme dost vyspeli na to, aby sme pisali uvahy tak mala by sa nad tym zamysliet alebo si precitat nase uvahy z minuleho roka a potom nieco hovorit... mozno je to tazke pre nu, lebo ma vazne hlupe nazory a jej uvahe by nikto nepochopil a nikto by sa nad nou nezamyslal....
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
19 komentov
mňa bavilo iba písanie blogov.
Ale napríklad for and against essay na ANJ píšem rada. (Pokiaľ téma nemá takmer výlučne klady alebo zápory, nie je taká otrepaná, že sa k nej už nedá povedať nič, pri napísaní čoho by som sa nepovracala, alebo nie je výrazne morálne/politicky zameraná.)
úvaha o globálnom otepľovaní
úvaha o priateľstve
mám krátku pamäť, sorry
ja som slohy zbožňovala, no len jedna profesorka chápala to, že som do nich vnášala kúsok seba a nie len učebnicové šablóny, jednoducho aj keď sme mali oničom tému, ja som si to nejako spestrila, inak by som to nedokázala písať
a na maturite som si vybrala úvahu zamýšľajúcu sa nad rebéliou Holdena Caulfielda, kde som jeden jediný raz písala presne tak ako by to chceli profesorky, čo to budú opravovať a získala som 100%, doteraz to ľutujem, lebo tých 100% ma práve preto neteší
a ak ideš písať do školských novín, smelo do toho, poriadne sa vybúr ! na to slúžia školské noviny, možno sa nič nezmení (teda určite sa nič nezmení, to viem z vlastnej skúsenosti ), ale aspoň dodáš ostatným žiakom fajn pocit, že nie sú jediní, ktorým monotónnosť tém a celkový prístup k slohom prekáža
Ešte že som mala rozprávanie aj na maturite
a viem, že sme písali aj úvahu o knihe, diskusný príspevok týkajúci sa mobilov alebo niečoho podobného, na zš to bolo väčšinou asi rozprávanie alebo opis osoby, zvieraťa a pravidelne tiež @1
potom sme mali ešte nejaké úvahy, ja som si vybrala niečo o tom, že ako internet a masmédiá celkovo vzďalujú ľudí od seba.. ale aj tak sa mi to nepáčilo, lebo tá téma bola už často pretriasaná, takže som vlastne z môjho pohľadu neprišla na nič nové (aj ked profesorke sa páčila) ..
no a tento týždeň ideme písať rozprávanie.. na to sa celkom teším a uvidím, ako dopadne
Súhlasím s tebou, mali by sme písať vlastné názory na dianie vo svete, ktoré by sa mali stretnúť zo strany profesorov s konštruktívnou kritikou, na druhej strane požadujem tolerovanie žiackych prác.
Načo mi bude v živote používanie fantázie a kreativity? To snáď nemyslíš vážne, kde inde nás naučia byť originálnou? Kde sa chceš naučiť písať obsažné články o dianí na svete, nebudeš mať vycibrený štýl, nebudeš vedieť poriadne pracovať so svojou slovnou zásobou, so slovami, ktoré máš v hlave, ale nevieš o nich. (Teraz nevravím presne na teba, že by si to bez toho nevedela, ale všeobecne poukazujem na študentov.)
Ale so slohmi mám v škole problémy aj ja, nemám pocit, že sú dostatočne ohodnotené, máme úzkoprsú profesorku, ktorá má klapky na očiach.
» gymal.edupage.org/text/?text=teac...