Podla mna vobec nie, viackrat v zivote sa mi stalo, ze som si povedala 'aha to sme sa ucili na noske' a vedela som.. Pride mi ze tie veci by mal kazdy clovek vediet, ved su to aj tak len zaklady z kazdej oblasti
Ak by sa ucili inac, minimalne eticka vychova na zs a ss, zbytocne by neboli. Neviem ale preco si tam do toho dal nosku, ked tam je vsetko cez politiku, filozofiu, ekonomiku atd.
@feklus@melancholik
mali sme aj umenie a kulturu, viem co je to za predmet
a tuto anketu som nezalozila preto, lebo by som si noske tiez myslela svoje, skor som si vsimla ze napr. na nasej skole tento predmet uci len jedna jedina ucitelka a vsetci ostatni ucitelia tvrdia, ze je to uplna zbytocnost, aj tym co si volili seminare do maturitneho rocnika, ak nesli vyslovene na pravo alebo nieco silne humanitne zamerane, vsetci ucitelia ich odhovarali od obcianskej, zevraj je to podla nich najzbytocnejsi predmet
no ako urcite to nie je najdolezitejsi predmet, ale teraz co som robila rozdielovky z OBN a precitala som celu tu knizku (dost nove vydanie, bolo tam uz aj to, ze platime eurom ) a boli tam dost take veci zo zivota, zaklady prava, ekonomia, nejake veci zo Zakonnika prace, Obcianskeho zakonnika, o bankach nieco, ako pisat zivotopis.. neboli to uplne sprostosti zase
Prave naopak...co sa týka veci do života praktického ti da noska viac nez napr.ze sa naučíš integrály a derivácie. Akoze nic proti matematike,ale to som napr. Ja osobne počítala naposledy na gympli a pochybujem,ze sa k tomu niekedy budem vracať (aj ked nikdy nehovor nikdy),pričom veci,co sme sa učili na noske,tak s tym sa bežný človek stretáva na kazdom kroku (mozno az na tu filozofiu no)
Noska je dobrá pre všeobecný prehľad, na druhej strane v stave akom sa učí na mnohých školách nie je natoľko využiteľná pre ďalšie štúdium ako možno niektoré iné predmety.
Noska je predmet ktorý má svoje opodstatnenie, pretože niektorí jedinci sa nezaujímajú o verejné dianie ani minimálnou mierou.
Môžem povedať že pre mňa bola viac menej zbytočná, lebo si tvorím svoj názor na svet a celkovo sa snažím na všetko pozerať komplexne, ale napríklad pre niektorých mojich spolužiakov bola práve noska prvým stretnutím s politikou alebo politickým systémom či už doma alebo v zahraničí, a ak to majú byť budúci voliči, myslím že aspoň minimálne vedomosti by v tejto oblasti mali mať.
Čiže z tohto hľadiska môže byť noska prínosom, ale zas veľa záleží aj od človeka ktorý to učí, pretože by to mala byť osobnosť ktorá môže žiakov formovať dobrým smerom a nie nejaká stará učiteľka z bývalého režimu ktorá už mala byť dávno na dôchodku.
ja mám občianku veľmi rada, na gymnáziu sme mali perfektného učiteľa vďaka ktorému bol aj ten premet perfektný a aj preto ho ďalej študujem na výške, ale tam to už taká sláva nie je...
Dopekla, zlá možnosť. Pri dôraze, aký sa dnešnú dobu na tento predmet dáva, je úplne zbytočný a niekedy chvála bohu, lebo na niektorých školách popri ostatných predmetoch takáto voľná hodina padne vhod.
Mozno tak 90% z toho co sme sa tam ucili som zabudol, alebo nikdy nevedel... a z tych 10% co sa na mna nalepilo je asi tak 95% zbytocnosti a zvysnych 5% sa da vyuzit v snahe ovladnut svet... takze predsalen mozem povedat ze predmet nieco do seba ma, hoci vela toho nieje... takze prevlada nazor ze je to zbytocna hlupost ale tak no... aby sme patrili do vseobecnej inteligencie ze?
v konečnom dôsledku tam bolo dosť podstatných vecí, ale ono to dosť závisí aj od vyučujúceho a ten náš mal talent na odbočovanie od témy a podávanie vecí dosť nezaujímavým spôsobom
(alebo prečo nemám rada filozofiu napriek tomu, že si uvedomujem, že to môže byť dosť zaujímavé, ak je to podané správnym spôsobom)
@whatstheproblem nas napr. ucila a aj bude ucit ta jedina ucitelka, presne taka ako si opisal v poslednej vete + uz 30 rokov dava ziakom tie iste pisomky, cize priprava na kazdu pisomku v nasej triede vyzera tak, ze si zistia od starsich ziakov otazky + odpovede, ustne odpovede na hodinach (ak nejake su) su uplny trapas, skoda opisovat... ale proste nikto z triedy sa na obciansku vazne neuci, je to max. oddychovy predmet a jedine co spoluziakov tesi, je to ze sa da s ucitelkou kecat o hocicom a presviedcat ju aby sme sa neucili @melancholik ja osobne som skor na prirodovedne predmety, cize obcianskej sa neplanujem nejak viac venovat, ale mam nazor asi ako @7 len s tym ako som opisala vyssie - hodiny obcianskej ako take su u nas uplna zbytocnost, kazdopadne ucenie samotneho predmetu podla mna vyznam ma
ja som mala nos-ku veľmi rada, hlavne na seminároch sme robili rôzne úlohy, psychotesty sme si robili, filmy o rôznych problémoch ľudstva sme pozerali, a celkovo je to pestré, lebo je to zložené z viacerých vied..ja si z toho aj veľa pamätám
tak podmienky založenia sro-čky či rozdiel medzi priestupkom a trestným činom alebo to ako vzniká či zaniká vyživovacia povinnosť voči inej osobe pokladám do každodenného života za omnoho viac podstatné ako rovnicu o 3 neznámych či keplerove zákony ....
čo sa týka umenia a kultúry tak ten predmet by mohol mať taký potenciál, keby k tomu učitelia pristupovali inak ako vo väčšine pristupujú ...a tým pádom by k tomu inak pristupovali aj žiaci ...tak neviem nad čím krútite hlavami ...
to, že je blbý učiteľ je už iná vec.
ach jaj ....sa ani nedivím, že to v tejto krajine vyzerá ako vyzerá keď ešte aj pre učiteľov je vzdelávanie v právnych ekonomických základoch zbytočné, nehovoriac o vzdelávaní v kultúre .... hlavne, že s abifľujeme na biológii čelade dvojklíčnolistových rastlín po latinsky (veľmi užitočné )
aký predmet je potom akože dôležitý ?? alebo tak sa spýtam....aké predmety by sa teda mali učiť ak nie tá noska???
Keby sme nemali ucitelku co kazdeho posielala na VS na genderove studia s tym ze je to obor ktory ma vynikajuce vyhliadky do buducnosti, nemlela vela o tom ako zeny trpia v spolocnosti a su nadradene muzom a podobne BS tak by ta hodina mohla byt viac zaujimava a mozno aj nieco dobre by sme sa dozvedeli.
akoze keby to fakt o niecom bolo tak by to bol asi najdolezitejsi predmet na svete ale kedze to je o nicom tak nic moc no ale keby to bolo skutocne take ako to ma byt tak by to bolo urcite dolezitejsie ako nejaka chemia a podobne veci pre ludi co sa tymto v zivote nebudu zaoberat
nemyslím si, že je úplne zbytočný, ale zase že by mi dal nejak veľa do života to tiež nie každopádne je to hodina, ktorú si odsedíš, veci, čo sa tam učíš nie sú náročné a je možné, že ich možno raz niekedy využiješ
My sme mi super ucitela, ktory nam ci uz pri prave alebo ekonomii daval vzdy jeho skusenosti s tym a vzdy to vedel super vysvetlit a prinutit nas aby sme si nieco zapamatali, hlavne tie prakticke veci, ktore clovek v zivote vyuzije. A na gymku to bol prave kvoli nenu pre mna (a dalsich mnohych) jeden z najoblubenejsich predmetov pocas celeho studia
Urcite je NOSka dolezita, vsak polovica stredoskolakov hadam nerorozna parlament od vlady a Europsku uniu od NATO. (Viem, ze sa to berie aj na zakladnej, ale pre istotu slight_smile:
obcianska na ZS je este v poho, kedze sa tam uci fakt vsetko, ale NAS na gymnaziu je dost k nicomu, kedze sa tam preberaju len povrchovo iste veci (my sme ich tak brali) a hlavne cast o filozofii je uplna nezmyselna chujovina a ten, kto ide z tohto este dobrovolne maturovat, to nekomentujem
Praveze ja si vobec nemyslim ze tento predmet je zbytocny kedze na skolach sa vyucuju ovela vacsie zbytocnosti ktore cloveku do zivota nic nedaju pr. NBK ŠPP TECHV VYU atd...Mna osobne az tak nebavi ale postupom casu si uvedomujem ze dost veci z nej sa mi aj zide.
na základnej škole som to považovala za naozaj zbytočný predmet. No na strednej (gymnázium) som zistila, že to bol predmet, ktorý mi do reálneho praktického života dal najviac. Prebrala sa tam ekonómia, právo, tak možno filozofia a psychológia neboli až tak podstatné, ale v každom páde pre mňa tiež zaujímavé.... Ale asi sme tiež mali šťastie na Pána Profesora, pretože to bol človek, ktorý sa v tej problematike naozaj vyznal a neodrapkával nám iba nejaké poučky... živo sme diskutovali o dianí v ekonómií, či v politike, mala som tie hodiny najradšej...veľa mi to dalo a veľa veci teraz v praktickom živote aj využívam.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
51 komentov
mali sme aj umenie a kulturu, viem co je to za predmet
a tuto anketu som nezalozila preto, lebo by som si noske tiez myslela svoje, skor som si vsimla ze napr. na nasej skole tento predmet uci len jedna jedina ucitelka a vsetci ostatni ucitelia tvrdia, ze je to uplna zbytocnost, aj tym co si volili seminare do maturitneho rocnika, ak nesli vyslovene na pravo alebo nieco silne humanitne zamerane, vsetci ucitelia ich odhovarali od obcianskej, zevraj je to podla nich najzbytocnejsi predmet
Môžem povedať že pre mňa bola viac menej zbytočná, lebo si tvorím svoj názor na svet a celkovo sa snažím na všetko pozerať komplexne, ale napríklad pre niektorých mojich spolužiakov bola práve noska prvým stretnutím s politikou alebo politickým systémom či už doma alebo v zahraničí, a ak to majú byť budúci voliči, myslím že aspoň minimálne vedomosti by v tejto oblasti mali mať.
Čiže z tohto hľadiska môže byť noska prínosom, ale zas veľa záleží aj od človeka ktorý to učí, pretože by to mala byť osobnosť ktorá môže žiakov formovať dobrým smerom a nie nejaká stará učiteľka z bývalého režimu ktorá už mala byť dávno na dôchodku.
(alebo prečo nemám rada filozofiu napriek tomu, že si uvedomujem, že to môže byť dosť zaujímavé, ak je to podané správnym spôsobom)
@melancholik ja osobne som skor na prirodovedne predmety, cize obcianskej sa neplanujem nejak viac venovat, ale mam nazor asi ako @7 len s tym ako som opisala vyssie - hodiny obcianskej ako take su u nas uplna zbytocnost, kazdopadne ucenie samotneho predmetu podla mna vyznam ma
čo sa týka umenia a kultúry tak ten predmet by mohol mať taký potenciál, keby k tomu učitelia pristupovali inak ako vo väčšine pristupujú ...a tým pádom by k tomu inak pristupovali aj žiaci ...tak neviem nad čím krútite hlavami ...
to, že je blbý učiteľ je už iná vec.
ach jaj ....sa ani nedivím, že to v tejto krajine vyzerá ako vyzerá keď ešte aj pre učiteľov je vzdelávanie v právnych ekonomických základoch zbytočné, nehovoriac o vzdelávaní v kultúre .... hlavne, že s abifľujeme na biológii čelade dvojklíčnolistových rastlín po latinsky (veľmi užitočné )
aký predmet je potom akože dôležitý ?? alebo tak sa spýtam....aké predmety by sa teda mali učiť ak nie tá noska???
ale zbytočná určite nie je, aj ekonomické, politologické, filozofické a právne povedomie by mal človek mať, aspoň aké-také základy
Ze sa niekde uci napicu je druha vec.