Čavte snažil som sa analyzovať seba a vznikla z toho (foto v mojom profile alebo » birdz.sk/openmind/obrazo... ...Zahraj sa na psychológa alebo iného psycho a zisti čo mám robiť alebo čo mi je - tak aby bol život lepší
čo Ti je - analyzuješ svoj život a hľadáš tú najlepšiu cestu.. čo máš robiť? to sa z toho papiera posúdiť nedá. záleží na tom, aký máš vek, vzdelanie, zázemie.. príliš málo info.
podľa mňa máš v hlave chaos, chceš veľa a nerobíš pre to veľa, menej snívať - viac makať. ale inak, dávam ti 10 z 10 bodov preto, lebo si si napísal "čo" chceš od života, niekedy je lepšie si napísať svoje myšlienky na papier, málokto to robí.
zisti co mam robit aby bol zivot lepsi. okej podme na to: takze zivot = nieco co povazujes za svoj zivot bla bla bla... cize chces aby som ti poradil co mas robit, aby to co budes povazovat za svoj zivot v buducnosti, bolo vtedy subjektivne pre teba "lepsie" ako to co povazujes za svoj zivot terajsi . to vsetko su predstavy, myslienky... nic z toho neni pravda.
@sabnacke podľa mňa záleží. iné priority má teenager, iné dospelý človek. jeho "bod" číslo 1 je, že chce byť bohatý (teda aspoň podľa toho nákresu mi to tak pripadá). takže by mal začať na sebe pracovať, čo sa asi skrýva v bode 6. lenže keď o ňom nič neviem, je ťažko poradiť, v čom konkrétnom by mal zapracovať.
@atropabelladona s tými prioritami... tie nie sú ani tak o veku, ako o duševnej vyspelosti. niektorí ľudia ani v 50 rokoch nebudú tak vyspelí ako niektorí 15roční.
tak. rady cudzích ľudí sú najhoršie, a to aj v prípade, že by mali kompletný detailný prehľad o tom, čo je to za človeka. musí cítiť sám, čo má robiť a ako. a keď bude dobre počúvať, tak to zistí...
a zameriavať sa na to, aké má vzdelanie, zázemie, to je to posledné, na čo sa má pozerať. to je len ľudská predstava, ktorú do nás vštepila spoločnosť, že na tom záleží a potom človek sám obmedzuje svoj potenciál.
možno by som čiastočne súhlasila s tým vekom, mne sa osvedčilo, že čím mladší človek, tým odvážnejší robiť zmeny a veľké rozhodnutia, tak okej, na veku možno aj záleží.
@sabnacke osobne si myslím, že na veku asi záleží najviac. keby to písal nejaký 35-40tnik tak by niečo nebolo v poriadku. samozrejme, keď to píše 24 ročný človek (vek v profile zakladateľa fóra) je to iné. má ešte všetko pred sebou a hľadá cestu. je to primerané veku. už za neho nie sú zodpovední rodičia, čo hrá tiež veľkú rolu - môže sa vydať ktorou cestou chce, bez toho, aby o ňom rozhodoval niekto iný. vzdelanie je tiež do určitej miery dôležitá otázka, najmä čo sa z hľadiska schopností a zručností týka. každý má nejaké silné stránky a práve na tie by sa mal zamerať. z toho nákresu je ťažko povedať, na čo daný človek má a na čo nie, je to tam také všeobecné.
@atropabelladona podľa čoho prosím usudzuješ, že by to nebolo v poriadku? aké sú kritériá na to aby sme určili čo je v poriadku a čo nie? aj 50 ročný človek sa môže cítiť stratený... a nie je na tom nič nenormálne.
a spájať vzdelanie so zručnosťami... no neviem. ak by sme sa bavili o vzdelaní ako o škole, nesúhlasím, ak máš na mysli samovzdelávanie a všetko o čo sa človek pričiní pomimo štúdia, niečo naviac, súhlasím. aj tak víťazí mindset človeka. môže mať akúkoľvek školu hoci aj cambridge, perfektné zázemie, ale keď raz rozmýšľa o sebe ako o lúzrovi a o živote ako o bojovnom poli, všetko je zbytočné.
@sabnacke podľa mňa by nebolo v poriadku, keby si 35-40 ročný človek napísal svoj "No 1 cieľ - Bohatý čavo Morrá".. "No 3 - Wild trip".
s tým vzdelaním a zručnosťami je to zložitejšie. moja skúsenosť je, že bez školy by som dnes bola nič. je obrovský rozdiel medzi mojím dávnym a dnešným ja čo sa zručností a vedomostí týka.. a to vďaka škole. niektoré špecifické povolania si vyžadujú určitý stupeň vzdelania alebo kvalifikáciu. skrátka človek sa musí rozhodnúť, čo od života chce a tým smerom sa uberať. ak potrebuje školu - venovať sa škole, ak potrebuje zručnosti - robiť si kurzy, ak chce ísť do zahraničia venovať sa jazykom.. je každého osobná vec, ktorým smerom sa vyberie, ale každý človek, ktorý chce uspieť musí pre svoje sny niečo urobiť. preto si myslím, že ak mu chcem objektívne poradiť, čo so životom, bolo by dobré o ňom niečo vedieť. poznať jeho aktuálny stav, schopnosti, zručnosti, kvalifikácie, možnosti a perspektívy, ktoré má. ten nákres vyjadruje čo chce, ale nevraví nič o tom, čo pre to dokáže a môže urobiť.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
18 komentov
Inak, každý má v hlave chaos, pretože myseľ je chaos.
A keď je plná chcení-nechcení,, tak sa namiesto nástroja stáva pánom.
Takéto mindmapy môžu ale byť užitočné, môžu Ti práve pomôcť myseľ vypnúť tým, že tie myšlienky prenesieš na papier a už sa nimi ďalej nezaoberáš.
tak. rady cudzích ľudí sú najhoršie, a to aj v prípade, že by mali kompletný detailný prehľad o tom, čo je to za človeka. musí cítiť sám, čo má robiť a ako. a keď bude dobre počúvať, tak to zistí...
a zameriavať sa na to, aké má vzdelanie, zázemie, to je to posledné, na čo sa má pozerať. to je len ľudská predstava, ktorú do nás vštepila spoločnosť, že na tom záleží a potom človek sám obmedzuje svoj potenciál.
možno by som čiastočne súhlasila s tým vekom, mne sa osvedčilo, že čím mladší človek, tým odvážnejší robiť zmeny a veľké rozhodnutia, tak okej, na veku možno aj záleží.
a spájať vzdelanie so zručnosťami... no neviem. ak by sme sa bavili o vzdelaní ako o škole, nesúhlasím, ak máš na mysli samovzdelávanie a všetko o čo sa človek pričiní pomimo štúdia, niečo naviac, súhlasím. aj tak víťazí mindset človeka. môže mať akúkoľvek školu hoci aj cambridge, perfektné zázemie, ale keď raz rozmýšľa o sebe ako o lúzrovi a o živote ako o bojovnom poli, všetko je zbytočné.
ale to je jedno asi, obidve si pôjdeme svoje.
s tým vzdelaním a zručnosťami je to zložitejšie. moja skúsenosť je, že bez školy by som dnes bola nič. je obrovský rozdiel medzi mojím dávnym a dnešným ja čo sa zručností a vedomostí týka.. a to vďaka škole. niektoré špecifické povolania si vyžadujú určitý stupeň vzdelania alebo kvalifikáciu. skrátka človek sa musí rozhodnúť, čo od života chce a tým smerom sa uberať. ak potrebuje školu - venovať sa škole, ak potrebuje zručnosti - robiť si kurzy, ak chce ísť do zahraničia venovať sa jazykom.. je každého osobná vec, ktorým smerom sa vyberie, ale každý človek, ktorý chce uspieť musí pre svoje sny niečo urobiť. preto si myslím, že ak mu chcem objektívne poradiť, čo so životom, bolo by dobré o ňom niečo vedieť. poznať jeho aktuálny stav, schopnosti, zručnosti, kvalifikácie, možnosti a perspektívy, ktoré má. ten nákres vyjadruje čo chce, ale nevraví nič o tom, čo pre to dokáže a môže urobiť.