Neviem sa rozhodnúť, na ktorý gympel ísť... Čo je podľa vás lepšie? GJGT alebo GAS?
Na Tajovského mi vyhovujú krajšie záchody , sú lepšie vybavený, chodia na výlety a do zahraničia, ale zasa- vraj tam chodia väčšinou deti z bohatých rodín
@creavnitvsemhda vidím, že tvoj najobľúbenejší učiteľ je oravec Asi totam máš z inrónie, či? Úprimne povedané, prišiel mi v pohode, keď nám predvádzal na DOT pokusy, ale podľa toho, čo som o ňom počula, sa ho najviac obávam. Fyzika nepatrí medzi moje najsilnejšie stránky, ale dokážem sa ju naučiť, no tvrdia mi, že pri ňom jednoducho nemôžeš mať jednotku a ani dovjku z FYZ... je to pravda?
Ja by som navrhovala GAS, ale ako študentka tejto školy nemôžem byť úplne objektívna
Pokiaľ viem, tak nie je pravda, že máme viac hodín ako na nejakom inom gymnáziu. Myslím si, že to reguluje ministerstvo školstva, a teda rozdiely sa môžu vyskytnúť len medzi jednotlivými ročníkmi (napríklad, že na niektorom gymnáziu majú v prvom ročníku menej hodín ako my, ale v ďalšom zas musia mať viac, aby sa to vyrovnalo). Zásadný rozdiel teda nespočíva v hodinách, ale v predmetoch. Hlavným dôvodom, prečo som si vybrala našu školu je fakt, že ponúka možnosť voliť si predmety, vďaka čomu sa stávaš tvorcom vlastného študijného programu. Som si istá, že aj na iných školách si žiaci sami vyberajú predmety, dôležité je ale zistiť si, koľko a v ktorom ročníku. Totiž, môcť si skutočne vybrať až v štvrtáku je neskoro, lebo ak vtedy zistíš, že zvolený smer proste nie je správna cesta, tak s tým už nič nespravíš. Domnievam sa, že tu má naša škola jednoznačne navrch. Na jednej strane sa môžeš celkom elegantným spôsobom vyhnúť istým predmetom a vyučujúcim (lebo aj tých si volíš), na druhej strane môžeš cielene napredovať v oblasti, ktorá ťa zaujíma. Vďaka tomu, že učivo potrebné na maturitu preberáš na voliteľných predmetoch, môžu tvoje vedomosti nadobudnúť úplne inú štruktúru, ako vedomosti, ktoré človek získava na klasických hodinách. Z vlastných skúseností vidím, že poznatky sú hlbšie, systematickejšie a už len ten fakt, že semináre sú vedené s menším počtom žiakov ako bežné hodiny a že sa tam väčšinou stretávajú žiaci, ktorých daný predmet zaujíma (alebo sa tak aspoň tvária ), je veľkým plusom týchto hodín. Čo sa týka výučby, zohľadnila by som teda najmä túto skutočnosť. Celkovo, prípravu na vysokú školu ako takú by som si za kritérium nevybrala, ak sa rozhoduješ medzi GASom a GJGT, pretože na obidvoch školách je to porovnateľné, a teda ťa v tomto prípade premýšľanie nad touto otázkou nikam neposunie. Čo považujem za dôležitejšie než úspešnosť na výške, je samotné rozhodnutie, na ktorú vysokú školu človek vôbec chce ísť. Po výbere strednej školy to bude pre teba druhé najdôležitejšie rozhodnutie a verím, že štúdium na GASe ti ho môže uľahčiť, lebo vďaka množstvu voliteľných predmetov si zvykneš na fakt, že si zodpovedná za smerovanie svojho vzdelania a môžeš si na vlastnej koži vyskúšať, ako sa na základe tvojich rozhodnutí vyvíja budúcnosť.
Samozrejme, aj študentský život je dôležitým faktorom pri rozhodnutí, ale o tom si zrejme už počula aj bezo mňa Tu asi stojí tá otázka, či preferuješ jedinečnú atmosféru výletov do zahraničia alebo ti záleží skôr na každodenných okamihoch strávených v triede (ale môžem ťa uistiť, že aj tie sa môžu stať nezabudnuteľné a nie len pre tých, čo si to môžu dovoliť z finančnej stránky).
@gllendora naozaj ti ďakujem za obsiahlu informáciu Môžu si ťa najať na reklamu Voliteľné predmety sú aj na GJGT od tretieho ročníka... A to, že tam majú viac hodín, som sa dozvedela tam, hovoril to aj riaditeľ, tak neviem. Možno, že myslel školy všeobecne, nie len GAS. Čo sa týka tých výletov, viem, že GAS je na tom trochu biednejšie, ale chcem sa spýtať- robia sa výmenné pobyty nejaké? A chodíte do zahraničia (napr na plavecký)?
Pravdu povediac, na plavecký sa do zahraničia nechodí a nie je pravdepodobné, že by sa to zmenilo. K pravidelným výletom patrí návšteva predvianočnej Viedne a exkurzia do Osvienčimu. Problém na našej škole je taký, že ponuky na výlety do zahraničia by aj bola, avšak zvyčajne to stroskotá na malej účasti. Tento rok boli napríklad niektorí žiaci v Čechách (Praha a okolie), pred dvoma rokmi sa podarilo zorganizovať exkurziu do VB, avšak či sa v budúcnosti niečo také ešte zopakuje, závisí zrejme len od toho, či sa na to nájdu žiaci. Čo sa týka výmenných pobytov, tak minulý rok k nám chodilo jedno dievča z Vietnamu (alebo inej ázijskej krajiny, presne si to nepamätám) a zas bola naša žiačka v USA. Taktiež takáto výmena bola už aj rok predtým. Takže možnosti by sa našli Čo sa týka hromadnejších výmenných pobytov, na ktorých sa zúčastňuje viac žiakov z ročníka a trvajú približne týždeň, tak už dlhší čas sa nezorganizoval žiadny (posledný výmenný pobyt bol v šk. roku 2009/2010), pretože sa neotvárali jazykové triedy. Ako vám zrejme na DOD bolo povedané, tak teraz sa už opäť začínajú otvárať triedy so zameraním na cudzie jazyky, a tak je aj väčšia nádej, že by sa niečo takéto uskutočnilo. Tu ale dosť záleží na tom, či sa orientuješ skôr na nemčinu alebo angličtinu. S nemčinou by totiž nebol problém ani bez pobytu, pretože na našej škole učí aj nemecká lektorka, čiže je možných dostatok hodín s rodeným hovoriacim.
@gllendora , ty mi vážne pripadáš ako minimálne zástupkyňa Vážne ďakujem, určite mi tieto informácie pomôžu Áno, počula som o tom, čo je super, pretože chcem sa zamerať na jazyky, hlavne na anglický. To je síce škoda že je menej tých akcií, ale určite aj keby som sa dostala na GJGT, nechodila by som na všetky výlety, pretože určite to dosť vyprázdňuje peňaženky a vážne mi ide dosť o kolektív, keďže som taká povaha aká som a zdá sa mi tam, že všetci sú si tak rovnocenní... .neviem, či to len hrali aelbo či je to naozaj tak, ale dúfam, že dojem neklamal
... to aký kolektív sa utvorí závisí samozrejme aj od ľudí, ktorí sa stretnú, ale ak to mám nejako zovšeobecniť, tak si myslím, že škola dáva dostatok možností a vytvára dobré prostredie, aby bol čo najlepší. Na to, či sa človek môže u nás cítiť rovnocenný by boli na našej škole rôzne názory, ale verím, že väčšinou by bola odpoveď áno. Pravdu povediac, je celkom možné, že obraz, ktorí deviataci na DOD získali, bol trocha nadnesený (hoci ja som videla akurát to video), ale keď rekapitulujem pomaly už štyri roky na našej škole, tak som spokojná s tým, ako som sa rozhodla. Naša škola nie je najlepšia na Slovensku, ale spomedzi tých, nad ktorými som sa rozhodovala (nechcela som ísť niekam ďaleko na internát) podľa mňa určite je
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
9 komentov
Pokiaľ viem, tak nie je pravda, že máme viac hodín ako na nejakom inom gymnáziu. Myslím si, že to reguluje ministerstvo školstva, a teda rozdiely sa môžu vyskytnúť len medzi jednotlivými ročníkmi (napríklad, že na niektorom gymnáziu majú v prvom ročníku menej hodín ako my, ale v ďalšom zas musia mať viac, aby sa to vyrovnalo). Zásadný rozdiel teda nespočíva v hodinách, ale v predmetoch. Hlavným dôvodom, prečo som si vybrala našu školu je fakt, že ponúka možnosť voliť si predmety, vďaka čomu sa stávaš tvorcom vlastného študijného programu. Som si istá, že aj na iných školách si žiaci sami vyberajú predmety, dôležité je ale zistiť si, koľko a v ktorom ročníku. Totiž, môcť si skutočne vybrať až v štvrtáku je neskoro, lebo ak vtedy zistíš, že zvolený smer proste nie je správna cesta, tak s tým už nič nespravíš. Domnievam sa, že tu má naša škola jednoznačne navrch. Na jednej strane sa môžeš celkom elegantným spôsobom vyhnúť istým predmetom a vyučujúcim (lebo aj tých si volíš), na druhej strane môžeš cielene napredovať v oblasti, ktorá ťa zaujíma. Vďaka tomu, že učivo potrebné na maturitu preberáš na voliteľných predmetoch, môžu tvoje vedomosti nadobudnúť úplne inú štruktúru, ako vedomosti, ktoré človek získava na klasických hodinách. Z vlastných skúseností vidím, že poznatky sú hlbšie, systematickejšie a už len ten fakt, že semináre sú vedené s menším počtom žiakov ako bežné hodiny a že sa tam väčšinou stretávajú žiaci, ktorých daný predmet zaujíma (alebo sa tak aspoň tvária ), je veľkým plusom týchto hodín. Čo sa týka výučby, zohľadnila by som teda najmä túto skutočnosť. Celkovo, prípravu na vysokú školu ako takú by som si za kritérium nevybrala, ak sa rozhoduješ medzi GASom a GJGT, pretože na obidvoch školách je to porovnateľné, a teda ťa v tomto prípade premýšľanie nad touto otázkou nikam neposunie. Čo považujem za dôležitejšie než úspešnosť na výške, je samotné rozhodnutie, na ktorú vysokú školu človek vôbec chce ísť. Po výbere strednej školy to bude pre teba druhé najdôležitejšie rozhodnutie a verím, že štúdium na GASe ti ho môže uľahčiť, lebo vďaka množstvu voliteľných predmetov si zvykneš na fakt, že si zodpovedná za smerovanie svojho vzdelania a môžeš si na vlastnej koži vyskúšať, ako sa na základe tvojich rozhodnutí vyvíja budúcnosť.
Samozrejme, aj študentský život je dôležitým faktorom pri rozhodnutí, ale o tom si zrejme už počula aj bezo mňa Tu asi stojí tá otázka, či preferuješ jedinečnú atmosféru výletov do zahraničia alebo ti záleží skôr na každodenných okamihoch strávených v triede (ale môžem ťa uistiť, že aj tie sa môžu stať nezabudnuteľné a nie len pre tých, čo si to môžu dovoliť z finančnej stránky).
PS: na wc si zvykneš
inak by som isla na GAS odmalicka sa mi to hrozne pacilo netusim preco
Pravdu povediac, na plavecký sa do zahraničia nechodí a nie je pravdepodobné, že by sa to zmenilo. K pravidelným výletom patrí návšteva predvianočnej Viedne a exkurzia do Osvienčimu. Problém na našej škole je taký, že ponuky na výlety do zahraničia by aj bola, avšak zvyčajne to stroskotá na malej účasti. Tento rok boli napríklad niektorí žiaci v Čechách (Praha a okolie), pred dvoma rokmi sa podarilo zorganizovať exkurziu do VB, avšak či sa v budúcnosti niečo také ešte zopakuje, závisí zrejme len od toho, či sa na to nájdu žiaci. Čo sa týka výmenných pobytov, tak minulý rok k nám chodilo jedno dievča z Vietnamu (alebo inej ázijskej krajiny, presne si to nepamätám) a zas bola naša žiačka v USA. Taktiež takáto výmena bola už aj rok predtým. Takže možnosti by sa našli Čo sa týka hromadnejších výmenných pobytov, na ktorých sa zúčastňuje viac žiakov z ročníka a trvajú približne týždeň, tak už dlhší čas sa nezorganizoval žiadny (posledný výmenný pobyt bol v šk. roku 2009/2010), pretože sa neotvárali jazykové triedy. Ako vám zrejme na DOD bolo povedané, tak teraz sa už opäť začínajú otvárať triedy so zameraním na cudzie jazyky, a tak je aj väčšia nádej, že by sa niečo takéto uskutočnilo. Tu ale dosť záleží na tom, či sa orientuješ skôr na nemčinu alebo angličtinu. S nemčinou by totiž nebol problém ani bez pobytu, pretože na našej škole učí aj nemecká lektorka, čiže je možných dostatok hodín s rodeným hovoriacim.
Tak ti teda prajem správne rozhodnutie