Zdravím, uvažujem o štúdiu na matfyze ale neviem sa rozhodnúť pre odbor. V naväzujúcom magisterskom by som asi chcela študovať počítačovú grafiku a geometriu, ktorá naväzuje aj na matematiku aj na aplikovanú informatiku. Keďže z informatiky nemám maturitu
hm, hm. tu ani nejde o to, či z informatiky a programovania niečo vieš - pretože ak nevieš, tak sa všetko potrebné v škole naučíš.
môže sa kľudne stať, že napriek tvojim momentálnym programátorským schopnostiam odbor matematika bude pre teba ťažším orieškom ako aplikovaná informatika (pretože tá je na 1.stupni považovaná za ľahší odbor).
Ja som inak na 1.stupni študoval teoretickú informatiku, takže mat a ain neviem veľmi porovnať..
no každopádne dôležité nie je to, či teraz vieš niečo z informatiky, ale či máš vôľu sa z nej niečo naučiť - pretože pri grafike programovať budeš potrebovať vedieť
Uf toto by bol myslím trocha risk pretože na inf budeš mať automaticky programovanie s ktorým automaticky súvisí matika a s programovaním grafiky automatický súvisí KOOOOOOOOPA zložitého programovania a KOOOOOOOOOOPA zložitej matiky a geometrie. Na tvojom mieste by som sa po akých takých základoch programovania poobzeral. A k tomu ostatnému ti hádam pomôže škola veď na to tam ideš. Ale neviem neviem...
Toto je presne ako ja, tiež som chcela na PGG a bakalárske štúdium som si vyberala ako niečo, čo proste musím vychodiť, aby som sa dostala na magisterské, ktoré chcem. Vybrala som si vtedy matiku a z mojej skúsenosti je štúdium matiky tromi roky teórie okolo integrálov, derivácii, polynómov, vektorových priestorov atď, proste diplom len na zavesenie nad posteľ. Programovanie len dva semestre na takej úrovni, že dovidenia, ešte aj v Builderi, ktorý sa nikde nepoužíva.
Výhodou je, že vyštudovaný matik by mal mať potom na grafike schopnosť sa ľahšie učiť na skúšky a chápať teóriu, keďže aj štúdium grafiky je samá teória z geometrie, topológie, modelovania a grafiky a programovania je po menej (bežne mávame za semester len jedny cviká pri počítačoch, zvyšok výuky pozostáva z drtenia sa teórie a rátania príkladov). Lenže zrada je v tom, že pri zadávaní programovacích domácich úloh a projektov sa od študentov čaká, že už programovať vedia, takže tu je zas priestor pre druhú skupinu, ktorá možno neexceluje v poučkách, ale vie sa orientovať v praxi. Plus, takíto ľudia budú mať výhodu po škole. Ale neviem, či je to práve prípad aplikovanej informatiky, to ti @tunidlo prispeje svojim pozorovaním.
Nejaký záver? No, hlavne by som na tvojom mieste pouvažovala, na koľko vieš matiku. Informatika sa bude pravdepodobne brať od nuly (pretože na stredných školách je nejednotná úroveň z informatiky a oni neočakávajú, že prváci budú hneď niečo vedieť), takže skutočným problémom by mohli byť n-rozmerné priestory a podobné matematické chuťovky
Ak budeš chcieť vedieť ešte niečo k matike alebo grafike, tak sa kľudne spýtaj.
Zatiaľ vďaka za všetky komenty k veci, tie ostatné ste si mohli odpustiť. @tikalok a @anzu celkom ste ma ukľudnili s tou informou, čo sa týka matiky tak s tou problémy nemám. Samozrejme ocením aj ďalšie názory.
Hej, logické myslenie je základ, ale predsa len, je to informatika, aj rozumenie s počítačom sa ráta.
Prvý ročník je určite najväčšie sito, ale možno ani nie tak zložitosťou predmetov, ako tým, že vtedy vyletí najviac študentov, ktorí tam nemajú moc čo hľadať. (lieta sa hlavne z diskrétnej matematiky)
V druháku veľa ľudí vyletí na algoritmoch a dátových štruktúrach.
A ako zisťujem, tak asi aj prvák na magisterskom je celkom zaujímavý, ale to ešte neviem presne povedať, vraj sa celkom úctyhodne vyhadzuje na predmete, ktorý budem mať budúci semester.
Co sa tyka narocnosti skoly ostava pri nej aj nejaky volny cas alebo ma necha zavarit si mozog? ... rozmyslam o Ap. Informe na matfyze alebo Fei ... koncim gymnazium, mame dost tazku matematiku ale kludne ju zvladam no programovanie som dost preflakal lebo profesori boli taki ze za meno a nic viac na pisomkovom papieri davali 2 ale nejake zaklady z pascal-u mam, nieco sa namna nalepilo ...
Jáj a ešte som ti zabudol odpísať, na čo sa zvyknú spolužiaci najviac sťažovať.
No v prváku najviac na diskrétnu matematiku - množiny, kombinatorika, teória grafov atd. ...
Na to stačí poväčšine logické myslenie, ani učiť sa moc netreba
V druháku na algoritmy a dátové štruktúry - tam platí to isté, len už je to trocha ťažšie a omnoho ľahšie sa stane, že človek niekde stratí dosť bodov.
A teraz pribudla teoretická informatika, ktorú som ja osobne nemal, ale to myslím tiež nie je zrovna obľúbený predmet.
Ale všetky tieto sú dosť dôležité, si myslím.
A teraz v štvrtáku sa ja osobne rád sťažujem asi na polovicu predmetov
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
22 komentov
môže sa kľudne stať, že napriek tvojim momentálnym programátorským schopnostiam odbor matematika bude pre teba ťažším orieškom ako aplikovaná informatika (pretože tá je na 1.stupni považovaná za ľahší odbor).
Ja som inak na 1.stupni študoval teoretickú informatiku, takže mat a ain neviem veľmi porovnať..
no každopádne dôležité nie je to, či teraz vieš niečo z informatiky, ale či máš vôľu sa z nej niečo naučiť - pretože pri grafike programovať budeš potrebovať vedieť
Výhodou je, že vyštudovaný matik by mal mať potom na grafike schopnosť sa ľahšie učiť na skúšky a chápať teóriu, keďže aj štúdium grafiky je samá teória z geometrie, topológie, modelovania a grafiky a programovania je po menej (bežne mávame za semester len jedny cviká pri počítačoch, zvyšok výuky pozostáva z drtenia sa teórie a rátania príkladov). Lenže zrada je v tom, že pri zadávaní programovacích domácich úloh a projektov sa od študentov čaká, že už programovať vedia, takže tu je zas priestor pre druhú skupinu, ktorá možno neexceluje v poučkách, ale vie sa orientovať v praxi. Plus, takíto ľudia budú mať výhodu po škole. Ale neviem, či je to práve prípad aplikovanej informatiky, to ti @tunidlo prispeje svojim pozorovaním.
Nejaký záver? No, hlavne by som na tvojom mieste pouvažovala, na koľko vieš matiku. Informatika sa bude pravdepodobne brať od nuly (pretože na stredných školách je nejednotná úroveň z informatiky a oni neočakávajú, že prváci budú hneď niečo vedieť), takže skutočným problémom by mohli byť n-rozmerné priestory a podobné matematické chuťovky
Ak budeš chcieť vedieť ešte niečo k matike alebo grafike, tak sa kľudne spýtaj.
Ak myslíš, že sa s programovaním ľahko zžiješ, tak naozaj nevadí, že to momentálne nevieš.
Ale budeš sa potom musieť asi celkom snažiť
Neviem, čo ti ešte napísať
Študujem aplikovanú informatiku na matfyze, ak máš akúkoľvek otázku, pýtaj sa
Tak ja dúfam, že sa s tým nejako zžijem len neviem presne čo môžem čakať, tak sa spolieham na to, že s mojím logickým myslením to programko prežijem.
Ešte by som sa chcela spýtať, kedy je u vás asi také najväčšie sito?
Hej, logické myslenie je základ, ale predsa len, je to informatika, aj rozumenie s počítačom sa ráta.
Prvý ročník je určite najväčšie sito, ale možno ani nie tak zložitosťou predmetov, ako tým, že vtedy vyletí najviac študentov, ktorí tam nemajú moc čo hľadať. (lieta sa hlavne z diskrétnej matematiky)
V druháku veľa ľudí vyletí na algoritmoch a dátových štruktúrach.
A ako zisťujem, tak asi aj prvák na magisterskom je celkom zaujímavý, ale to ešte neviem presne povedať, vraj sa celkom úctyhodne vyhadzuje na predmete, ktorý budem mať budúci semester.
Aha, čiže človek je v neistote takmer celé štúdium super mám rada napätie , asi tú školu risknem.
Tak teda zatiaľ ti ďakujem a ten budúci semester držím palce
No, tak trochu, ale to samozrejme záleží od šikovnosti človeka, sú takí, ktorí jednoducho vedia, samozrejme
A budúci semester ešte ani za dverami nie je, teraz musím robiť na tom, aby som srpavil povinné predmety v tomto semestri
Tiež ti držím palce, nech sa ti to podarí aj s pípadnými prijímačkami, ale hlavne so štúdiom
Co sa tyka narocnosti skoly ostava pri nej aj nejaky volny cas alebo ma necha zavarit si mozog? ... rozmyslam o Ap. Informe na matfyze alebo Fei ... koncim gymnazium, mame dost tazku matematiku ale kludne ju zvladam no programovanie som dost preflakal lebo profesori boli taki ze za meno a nic viac na pisomkovom papieri davali 2 ale nejake zaklady z pascal-u mam, nieco sa namna nalepilo ...
Myslím, že na bakalárskom štúdiu majú študenti aplikovanej času tak akurát ... Takže ak na to máš, mozog si určite nezavaríš
A práve zisťujem, že magisterské už taká prechádzka ružovým sadom nie je.
A s fyzikou si na tom ako? Lebo na FEI budeš musieť vedieť aj nejakú tú fyziku ...
Ak máš nejakú otázku, kľudne sa pýtaj
z fyziky nematurujem ale nerobila mi zatial nejake extra problemy ...
ake si mal ty vedomosti z programovania ked si siel na tu skolu? Naco sa zvyknu spoluziaci tak najviac stazovat ?
Skoro žiadne, informatiku (takú dáku normálnejšiu) som mal len prváku a druháku na gympli.
Ak má človek dobré chápanie, nemusí na začiatku vedieť skoro nič.
A dokonca aj ak nemá moc dobré chápanie programovania, tak to nejak spraví, ako ja
Jáj a ešte som ti zabudol odpísať, na čo sa zvyknú spolužiaci najviac sťažovať.
No v prváku najviac na diskrétnu matematiku - množiny, kombinatorika, teória grafov atd. ...
Na to stačí poväčšine logické myslenie, ani učiť sa moc netreba
V druháku na algoritmy a dátové štruktúry - tam platí to isté, len už je to trocha ťažšie a omnoho ľahšie sa stane, že človek niekde stratí dosť bodov.
A teraz pribudla teoretická informatika, ktorú som ja osobne nemal, ale to myslím tiež nie je zrovna obľúbený predmet.
Ale všetky tieto sú dosť dôležité, si myslím.
A teraz v štvrtáku sa ja osobne rád sťažujem asi na polovicu predmetov