neviem nematurovala som tento rok, takze neviem to objektivne posudit. ale tak kazdy rok sa maturanti stazuju ake takze to bolo. kazdy rok je nejaka kauza s unikom maturity ... snaha je to fajn ale aj tak sa to podla mna zmentie pod koberec a aj tak tito maturanti si uvedomia az po case,ze hups ved to bola len hlupa maturita a budu sa na tom smiat. pridu tazsie veci a dolezitejsie veci v zivote, aj v skole, prijimacky na VS, skusky, statnice a vtedy budu spominat na to ako na SS bolo skvele a keby este tak mohli raz pisat maturity namiesto toho co ich caka.
Minuly rok bola maturita lahucka, teda aspon co sa tyka anglickeho jazyka a slovenciny...ustne a odborne su uz pre kazdeho ine. Stazuju sa ze kazdy rok je tazsia, pokial tento rok je akoze tazka, tak musi byt ovela tazsia ako minuly rok.
anglina bez najmensich problemov, mala som dokonca jeden z najlepsich vysledkov na skole. mamina mi doniesla aj tohtorocne zadanie - spravila som ho za 20minut (vsetko okrem posluchu) - bolo to fakt lahke.
co sa tyka sloviny, tak s tym suhlasim, lebo to je najvacsia kokotina aku kto vymyslel. vazne to je robene stylom "hadaj co sme od teba chceli aby si napisal". castokrat su tam absolutne minimalne rozdiely medzi vyznamami jednotlivych moznosti, uplne vypichnute totalne nepodstatne veci len s cielom nachytat.
okrem toho, je tam toho vela. ak ma clovek naozaj precizne citat s porozumenim a rozlisovat take kraviny ako od neho chcu, tak by mali mat na to podla mna aspon viac casu. rovne 2 hodiny napriklad. aj stres robi svoje a pamatam sa, ze som tiez zo sloviny bola poriadne znechutena.
sprostosti, to už aby školy pokončili totálne lamy O__o .Nikto ich nenútil ísť na strednú,tak nech sa nesťažujú. Požiadavky sú primerané, ba dokonca vyžaduje sa od nás,mladšej generácie menej,než to bolo pred pár rokmi dozadu. Keď teraz sa im zdá maturita priťažká,čo bude na výške? Kde každá jedna skúška je ako maturita? To už kam speje tento chorý svet........
@6 Presne a prajem im, nech majú hneď v prvom ročníku nejaký ťažký predmet, pre ich vlastné dobro, nech konečne dospejú. Lebo toto mi príde ako maximálne detské a rozmaznané riešenie, od 18-19 ročných ľudí by som čakala niečo lepšie, akože keď od nich nedajbože chcete nejakú námahu, tak sa cítia, ako by ste ohrozovali ich základné ľudské práva. To deti na základnej škole si takto vyskakujú, keď majú písať dve písomky v jednom týždni.
A vedia predsa, čo tam asi tak cca bude, vedia aj, ako starší hodnotia maturitu, vedia, koľko ľudí každý rok (ne)prejde, môžu si dať ľahko dokopy, že o maturite nekoluje presvedčenie, že by bola ťažká a že im to teda nemôže prejsť. Zaujímalo by ma, koľko sa na maturitu pripravovali tí, čo s tým prišli
Učiť sa nemusia. Stredoškolské maturity sú len zábavkou tých, čo tie testy pripravujú. To, či sa učia alebo neučia je nepodstatné. Podstatné je, ak rozmýšľate rovnako ako tí, čo dávali písomné maturity dokopy. Nejde o rozmaznanosť maturantov, aj učiteľky nadávali, že im to tam drbe na hlavy. Maturita je nespravodlivá najmä voči tým, čo sa učili. Bolo len otázkou času, kedy niečo podobné vznikne, aj keď mne to je už hodnú dobu jedno, som rád, že sa ľudia dožadujú spravodlivosti.
Každý rok sa nájde väčšie či menšie percento maturantov, ktorým prišla maturita ťažká. Ale každý rok ju maturanti prežijú (myslím, že aspoň drvivá väčšina určite).
Naša slovenčinárka na gympli nám o tomto probléme rozprávala. Problém nie je v maturitách, ale v maturantoch. Je učiteľkou už dlhé roky a vidí, že tí žiaci sú rok od roka lenivejší učiť sa a rok od roka berú svoje vzdelanie menej vážne.
Tie maturity majú hlavne motivovať žiakov k tomu, aby sa učeniu viac venovali a nie k tomu, aby začali vytvárať protesty...
Dnesna mladez je tupa a leniva. Cele dni nic nerobia len sedia za fasbukom, alebo sa ozieraju, tak im treba. Maturita bola, je a vzdy bude jednoducha a kto ju nespravi je primitiv, ktoremu by som zobral volebne pravo.
@niella nepochopila si, nejde o to že ťažká, ale o to že sprosto spravená a vôbec neskúša to čo sa učilo, nejasne a nejednoznačne koncipované otázky, atď atď
tak vraj tam tento rok boli nejaké blbosti, dobre.
ale veď nech si zvykajú, na výške/prípadne v práci to nebude o nič ľahšie, a... napríklad ja som sa kvôli jednej skúške musela naučiť aspoň približne chápať myslenie jedného vyučjúceho, lebo bez toho sa to proste spravi´t nedalo (a ešte i tú skúšku bolo treba napísať aspoň trocha jeho štýlom). A prežili sme.
Maturity zo slovenčiny sú už dlhé roky viac o čítaní s porozumením, ako o samotnej slovenčine, ale prečo nie? Keď decká nechcú čítať povinné čítanie (alebo čítať čokoľvek zložitejšie od dievčenského románu s primitívnou zápletkou), tak jasné, že sa nenaučia čítať s porozumením a sťažujú sa. Je to ich problém.
A ako som spomenula vyššie, nech si decká (bez urážlivého podtónu, i ja by som sa nazvala deckom) zvykajú, že im neprejde všetko, čo si zmyslia a občas to nie je až také ľahké.
@4lex to, ze dnesne "deti" nevedia citat s porozumenim nie je nas problem..vidim, ako je to na vyske, kde tyzdenne musime precitat aj 200 stran textov a vidim, ako ich "dokazu" ludia "pochopit" a vediet z nich vytazit co treba (samozrejme, cest vynimkam)..nas napriklad cely cas na angline aj slovencine ucitelky nabadali hlavne aby sme dokazali citat s porozumenim a nemal som absolutne s nicim problem..ani na pisomnych, ani na ustnych a nemam s tym problem ani na vyske..
1) žiadame Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR o zmenu maturitných otázok tak, aby sa tieto zhodovali s matériou, ktorú žiaci počas štúdia na strednej škole preberajú,
2) žiadame, aby maturitné otázky zostavovali len pedagógovia z praxe a nie úradníci od stola,
3) žiadame, aby si žiaci mohli zvoliť náročnosť maturity z cudzieho jazyka bez ohľadu na to, akú školu navštevujú,
4) žiadame, aby sa so žiakmi začalo spolupracovať pri tvorbe všetkých materiálov, ktoré sa ich dotýkajú, zahrňujúc materiály od školského poriadku až po metodické plány.
Btw, tento protest robia ľudia, ktorí robia niečo pre svoje mesto, organizujú strašne veľa akcií, seminárov, voľnočasových činností, projektov, spolupracuje s nimi slovenský inštitút mládeže (IUVENTA),čiže to nie sú tí ,,čo sedia na zadku a čumia na fb celé dni"
@22 a tiez nie je vsetko len o bifleni sa..pamatam si, ze ludia z nasej triedy, ktori sa vsetko vzdy biflili, s tym mali najvacsie problemy..a my, co sme rozmyslali, my sme to spravili uplne lahko a prirodzene..
Leda tak holy kokot su maturity tazke... Vymlete hlavy picuju na vsetko, keby ludstvo nedementie tak to zvladnu v pohode... S tou maturitou nebol vobec problem... I know what I'm talking about, tento rok maturujem...
@midnight ja som si ten test schválne robila a teda neprišlo mi tam nič nejednoznačné, ak tam aj niečo bolo tak len v malom množstve čo nikomu neuškodilo do takej miery, že by kvôli tomu nezmaturoval
tak ja som tento rok maturovala, ano nieco sa mi zdalo tazsie, ine zasa lahsie, ale tak moze to byt subjektivny pohlad ok, no aj tak pokial je ziak sikovny, aj napriek narocnosti testu moze dokazat ze vie dosiahnut lepsie vysledky ako vacsina republiky a kedze smerodajny je vacsinou aj tak len percentil, tie protesty su podla mna neopodstatnene
a v @22 stvrty bod ma strasne dojal...aby sa ziaci podielali na tvorbe skolskeho poriadku no tak toto je uz uplny vtip...a preco by mal 15 rocny clovek rozhodovat o tom co ho budu ucit tak to ma tiez celkom pobavilo...hadam ludia s praxou, skusenostiami a akym - takym prehladom vedia lepsie urcit co je vhodne a co nie, komu sa nepaci moze zanechat skolu a dat sa na domace samostudium...teda dakujem pekne ak jedneho dna budu rozhodovat o mojich ucebnych osnovach nejaki vyrastkovia z ucnovky co nou ledva prechadzaju
Čo sa týka tých podmienok tak mi to príde až smiešne. Pobavil ma hlavne posledný bod. To by som vážne chcela vidieť ten školský poriadok, ktorý by bol zostavovaný za pomoci študentov. Resp. pochybujem, že by sa kompetentní k niečomu rozumnému dopracovali, keď sa maturanti správajú ako deti na prvom stupni ZŠ.
Žiaci si náročnosť jazyka voliť môžu stále, až na gymnazistov, ktorí by však podľa môjho názoru mali ten jazyk skutočne ovládať na vyššej úrovni. Sú to ľudia, z ktorých drvivá väčšina pôjde študovať na vysoké školy a oni si myslia, že im B1 stačiť bude? S lepšou znalosťou jazyka sa im otvorí obrovské množstvo možností ako napríklad možnosť ísť na Erazmus a podobne a oni ešte budú nadávať na to, že majú možnosť sa ten jazyk naučiť. Pretože od septembra, kedy sa dozvedeli o tom, že budú maturovať z B2 mali stále šancu na sebe zapracovať a tento fakt ich istým spôsobom donútil sa tomu jazyku ešte viac venovať. A to nehovorím o tom, že na vysokej škole budú musieť neraz študovať z literatúry, ktorá je písaná po anglicky.
V nejakom článku som tiež videla sťažnosť na to, že žiaci nemajú učebnice a musia sa učiť z papierov a že nevedia, čo sa vlastne majú učiť. Milé deti, ja som sa z učebnice jakživ neučila keďže naša škola bola zapojená do nejakého inovatívneho projektu, kde bolo preberané učivo slovenského jazyka a časová dotácia vyučovacích hodín tohto predmetu značne okresané, ako učebnice sme mali množstvo zdrapov A-štvoriek, plus sme si museli robiť poznámky z výkladu na ostatných predmetoch a zmaturovali sme. Na vysokej škole sa budete musieť učiť neporovnateľne väčšie množstvo vecí oproti tomu, čo na skúške skutočne mať budete a nikto na vás nebude brať ohľad, či materiály na učenie máte alebo či to vyučujúci spomínal na prednáške alebo nie.
s tou anglictinou/cudzim jazykom je to pravda..ja napriklad na bakalarku mam z niekolko 28-30 zdrojov asi 70% anglickej literatury..ak sa clovek dostane na odbor, v ktorom obrovske mnozstvo poznatkov je zapisanych v anglickych knihach, az potom moze nadavat, ze mal nejake pripomienky na tazsi stupen anglictiny..
Nie preto, aby sa znížila náročnosť, ale aby sa už konečne pohlo s učebným materiálom a osnovami, lebo na SŠ som zatiaľ videla jedine prístup ,,ideme dačo brať, vlastne nie, toto nám zosekali, tieto učebnice ste už nedostali, ale idem z nich kopírovať dvojstranu, štvrtá veta je neaktuálna, to si nepíšte..alebo viete čo, spravte niekto prezentáciu".
všetci čo nematurovali tento rok ako @luc.ka a @tommyhot strašne mudrujú že sme vlastne zlá generácia a máme sa učiť. MATUROVALA SOM TENTO ROK, nebudem pičovať lebo to nemá zmysel, ale očividne si napr takú maturu zo sloviny nevideli. Pozerala som si staré a tam to bolo jednoduché- všetko o tom čo sa učí v škole- umelecké prostriedky, gramatika a podobne. Na to čo bolo tento rok sa učiť NEDALO lebo s môžete vedieť slovenčinu a literatúru odpredu od zadu, s takými vedomosťami vyplníte 10% zvyšok bol o "logike".
komu sa zdala maturita ťažká, je hlupák. Veď to bolo o logickom myslení, aj keď niektoré otázky boli fakt odveci a logicky som prísť na odpoveď nevedela, ale tých bolo mizivé percento. Na matury som sa neučila a budem mať aspoň 80%! som spokojná !! ak niekomu chýba biflenie sa kokotín, ktoré už nikdy v živote nevyužije, nech ide do piči a radšej lúšti sudoku a precvičuje logiku! Damn!
Čítanie s porozumením máte súčasťou väčšiny prijímačiek na vysoké školy a logické úlohy takisto. Všetko v rámci všeobecných študijných predpokladov. To sa budete sťažovať aj tam, že ste to v škole nepreberali a nemali ste na to učebnice? Človek s maturitou musí vedieť používať aj mozog, nie len to čo má nabiflené odpredu a odzadu. Ak s tým máte problém pri maturite tak potom škoda tých 50 eur čo ste vyhodili na prihlášky.
to nie maturity sú ťažké, to doba je taká, že táto generácia čo i len trošku mladšia odo mňa je vymletá...že vás deťúrence vychováva internet, pričom sa sťažujete, že nemáte pomôcky, učebnice atď. a ani len ten pridrbaný internet neviete využiť, kde si tie poznámky môžete zohnať, na internete je už naozaj všetko
to na tú maturu je toho naozaj tak veľa, že sa to nedá naučiť?
maturujem o rok a prešli sme si otázky zo sloviny a nebolo to niečo, čo by bolo ťažké urobiť percentuálne nad 70.
Hej súhlasím, so slovenčinou to veľa spoločného nemalo a neviem ako by som reagovala, keby to píšem "naostro" ale aspoň sa na to netreba príliš učiť, len sa uistiť či vieme čítať
"Gymnazisti sú totiž počas štúdia pripravovaní na angličtinu tak, aby na konci štvrtého ročníka boli schopní zložiť štátnu skúšku." (forl) To keby si videla "tú" kt. má učí anglinu.. By si nechápala jak nás "pripraví" na maturu. Ešteže moja skupina z angliny maturovať isto nepôjde.
To je už vecou školy keď zamestnáva neschopných ľudí. My sme v druhom ročníku mali človeka, ktorý hral na vysávači a miesto učiva nám na počkanie vymýšľal básničky
@lucinka7 to nevravím, veď nad 70% budem mat isto ale skôr mi ide o to že tu mudrujú ľudia ako sa máme učiť a nie sa sťažovať.Boli sme reformovaní, toto mala byť akože "nová maturita" . Myšlienka toho, že sa nemáme bifliť ale chápať súvislostiam bola dobrá ale niektoré otázky ako "po ktorej slabike" a podobne boli zle dané a rozhodne sa na to učiť nedalo. A asi tá maturita nebola úplne dobrá keď sa to všade rozoberá a dokonca tá oficiálna školská rada (nie nejaká rada nespokojnej dedinskej školy) rozhodla niečo robiť.
@lenuska175 ja rozmyslam, dokonca aj bez toho aby si ma k tomu vyzyvala. Ta poziadavka praveze nie je jednoznacne dana a da sa interpretovat roznorodo. Nemas tam jasne napisane, ze kazdy sa bude podielat iba na osnovach svojej skoly. A spolupracovat znamena ciastocne rozhodovat, podielat sa na tom. Predpokladam, ze autori ocakavaju, ze istu vahu ich nazory mat budu, teda budu ciastocne aj oni rozhodovat.
ale to je typická ľudská povaha. postavia vám skúšky na vedomostiach, ktoré ste sa museli naučiť naspamäť, aby ste ich vedeli - je to zle, pretože načo sa budeme učiť naspamäť veci, ktoré už nikdy nevyužijeme. postavia vám skúšky na princípe logického uvažovania, možno v náznaku nejakého praktického narábania s naučenými faktami - zle je aj tak, lebo ste sa na to nevedeli pripraviť, lebo ste nevedeli, čo sa máte naučiť naspamäť.
"Gymnazisti sú totiž počas štúdia pripravovaní na angličtinu tak, aby na konci štvrtého ročníka boli schopní zložiť štátnu skúšku. "
To nemyslíš vážne. V prvom rade zbytočne generalizuješ, pretože je pravdepodobné, že kvalita výučby na jednotlivých gymnáziách kolíše takým spôsobom, že úroveň výučby angličtiny je na niektorých odborných škoilách, najmä v BA, vyššia ako na niektorých gymnáziách, napr. na gympli v zapadnutom mestečku na východe SR.
Takisto fakt, že ty si nemala problémy s maturitou nehovorí nič o jej náročnosti pre "priemerného" slovenského študenta. Argumentácia vlastnými skúsenosťami, pri systémovej otázke týkajúcej sa 10 000 ov študentov nie je relevantná (nedostatočná vzorka).
Okrem toho, aj na gympli môžu študovať študenti, ktorí vynikajú v určitej oblasti, na ktorú sa už v nízkom veku špecializujú, no zaostávajú v iných, v ktorých nedosahujú až také dobré výsledky, pretože sa im nevenujú (napr. jazyky). Príkladmi ľudí, ktorí sa takto správali počas svojich štúdií, mimo VŠ (ktorá je o špecializácií), sú napr. Einstein, Turing, Darwin, Wittgenstein (nehovorím, že všetci títo páni študovali na gympli ). Takže nevidím dôvod, prečo nedať aj gymnazistom na výber V posledných rokoch môžeme v celom svete sledovať infláciu stredoškolských a vysokoškolských diplomov, ktoré sa stávajú garantmi sociálnych istôt, preto nechápem prečo sa v tejto súťaži znevýhodňovať. Maturita sa stáva samozrejmosťou a je v podstate len formálnym krôčikom. Ak chceme zvyšovať kvalitu absolventov, tak musíme zvýšiť kvalitu výučby. Pretože ak výučba zostane nekvalitná a my len alibisticky sťažíme poslednú skúšku, navyše neférovo, pomocou zákerností, tak to z maturantov nespraví lepších študentov Preto radšej zvyšujme kvalitu výučby a nie náročnosť posledného stupienka.
Zdá sa mi, že tie požiadavky sa netýkajú len maturít. Kritizujú školstvo celkovo.
Požiadavka na jasné znenie otázok je podľa mňa férová a nechápem postoje niektorých ľudí (aj tu), ktorí z dôvodu, že museli prejsť cez maturity (aj s podpásovými otázkami), tak teraz utišujú súčasných maturantov, ktorých požiadavky (aspoň tie týkajúce sa jasných otázok) sú na mieste. Veď maturita je najmä o skúmaní vedomostí a nie o lúštení úmyslu autora testu. Klaďme predsa nejaké požiadavky na kvalitu práce autorov maturitných testov, sú predsa za to platení :/
Na druhej strane kritika logických úloh je smiešna, logika bezprostredne súvisí s jazykom a úlohy týkajúce sa logického myslenia by mali dostať väčší priestor v maturitách, ale súčasne by v rámci výučby SJ mala dostať logika väčší priestor (napr. na úkor nadbytočnej literatúry). Pretože výučba logiky na matike, nemá dostatočný kontakt s jazykom a niektoré logické zákony, bezprostredne nesúvisiace s matikou nedostanú priestor vo výučbe vôbec , čo však často neplatí o maturite
týmto príspevkom som chcel najmä hrať diablovho advokáta a poriadne si rýpnuť , takže tak ho aj berte.
...... a kazdym rokom sa viac a viac ludia stazuju na maturitu a bla bla. ake je to tazke. podla mna su len lenivi sa vobec ucit. ....... maturita pozostava z toho, co sa uci clovek 4 roky. za tie 4 roky sa nieco musi naucit aj kebyze nechce. tak ja si neviem predstavit tych danych ludi na vyske, kde ma clovek cca 8-9 skusok (skoly to maju rozne) kazdy semester (5 mesiacov).
a aj my sme sa bali, ze co to bude, ked sme maturovali a potom sme sa na tom smiali, ze sme nemali preco stresovat. ale urcite sme nerobili prostesty. preboha. O_o
@millieandrea keby si si prrečítala nejaké príspevky alebo pozreal tú maturitu tak by si pochopila že protesty sú práve preto lebo "maturita NEpozostava z toho, co sa uci clovek 4 roky".
nebolo to ŤAŽKÉ, bolo to HLÚPE, pretože maturita už dávno nie je o tom, že by mapovala akékoľvek vedomosti, ktoré žiak nadobudol počas tých 4 rokov na SŠ a nezostavujú ju ľudia, ktorí by mali akýkoľvek vzťah či skúsenosti s daným predmetom
+ plne súhlasím s @narazuvzdornaa čo sa týka akýchkoľvek materiálov či učebných pomôcok
ďalšia vec je tá, že ľahko sa bijú do hrude tí, ktorí sú už 4-5 rokov po maturite a krvopotne tvrdia a vysmievajú sa, že sme hlúpa, zdegenerovaná mládež, ktorá je lenivá sa učiť, ( čo v niektorých prípadoch je možno aj pravda) a vyťahujú tu skúšky na VŠ
samozrejme, netreba zachádzať do nejakých absurdných tvrdení, lenže toto nie sú iba subjektívne názory fňukajúcich študentov, ale aj názory učiteľov na medzery v našom školstve
S jednou požiadavkou plne súhlasím. Aby povolili,aby si študenti vyberali úroveň jazyka,z ktorého chcú maturovať. Ak už mám raz štátnicu z angliny na úrovni B2,načo ju budem robiť odznova? Tak by som si mohla dať španielčinu,ale keďže sa ju učím krátko,tak na B2 nemám. A tu vzniká problém...
@mielikki Inak nedá mi nevyjadriť sa k téme povinného čítania,keď si ju už načrtla. Nevravím,že by sme nemali poznať knihy ako Marína alebo Dom v stráni alebo podobné diela. Akurát,že aj keď ja osobne knihy zbožňujem, tieto ma neskutočne demotivuje čítať. Už len z princípu,že sú povinné a že aj keď sú tam určite veci,ktoré sa dajú uplatniť aj pre dnešok,sú predsa len trochu zastaralé.
Možno ak by do povinného čítania zapojili aspoň pár novších kníh,hneď by ich možno aj viac ľudí čítalo.
@wicki tak, uviedla si asi to najhoršie, čo žiakov postretne
ale každopádne si myslím, že by mali čítať i nejakú "klasiku", už len preto, že v tom novšom sa niečo fakt dobré len ťažko hľadá a nejaký prierez obdobiami by mal zostať zachovaný
(a my sme mali aj vcelku dosť 20. storočia napríklad)
@mielikki Len ma to tak napadlo,keď som čítala tvoj príspevok.
Tak ja proti klasike nič nemám,napríklad Hamlet alebo Antigona sa veľmi dobre čítali a aj sa mi páčili. Ale zas prózu málokto číta,ešte menej ľudí jej aj rozumie. A jednu báseň si môže 10 ľudí hocijak vysvetliť.
Tak k 20.storočiu sme sa ešte nedostali.
Ale pár novších vecí veľmi starostlivo vybraných by sa tam mohlo zaradiť
@wicki (nie, nehodím sem ten obrázok, nehodím, krotím sa
myslela si poéziu, nie? A tú spravidla nemám rada ani ja, a pri takej Maríne som mala pocit, že Sládkovič je proste zvrhlík, nie autor najkrajšej slovenskej ľúbostnej básne
Novšie budú, ale zas tam nemôžeš čakať Harryho Pottera, skôr niečo po druhej svetovej a tak
@mielikki Harryho Pottera ani nečakám. A áno poéziu,som sa v tej rýchlosti pomýlila. No brala by som napríklad Hlavu XXII aj keď neviem,či tam aj nie je
Začínam zvažovať, že si teraz, po tých piatich rokoch od maturity, keď som väčšinu vecí už dávno pozabúdala, skúsim tie testy spraviť, keď už sú také ťažké...
@12 " ako sa dá učiť na maturitu zo slovenčiny, keď tam sú skoro všetky otázky na pochopenie z textu?"
Ach boha toto sa fakt pyta 19 rocny clovek????? V monitore v 9 triede sme mali tiez vsetko na pochopenie z textu a nikto to nebral ako nejaky vazny problem .
ako pozerám, každý kto už mal maturu za sebou tohotočných maturantov zdrbal pod čiernu zem. a pritom, keď som si robila maturity v rámci prípravy od 2005 do 2011 tak ste mali na tie testy skurvené šťastie. priala by som vám písať to čo sa písalo tento rok a potom by ste mohli džubať do ľudí aby sedeli na zadku a učili sa, že maturitou si prešiel každý a že tu frfleme a neviemčo.
nejdem sa tu teraz posrať z toho ako to dopadne lebo mi je to jedno.
ale učila som sa a tie matury BOLI nespravodlivé. tohoročnú angličtinársku B2 mala problém napísať aj žiačka ( osobne poznám), ktorá žila v anglicku dva roky a aj bez toho vedela špičkovo po anglicky.
v slovenčine nemajú čo robiť otázky s matematickým, dejepisným a kdejakým iným zameraním.
proste tie otázky boli niektoré intergalakticky mimo. a poväčšinou napiču.
tento rok boli maturity tazsie nez minule roky. ne len kvoli tomu ze tento rok maturujem tak ale robil som aj minulorocne testy od roku 2007 a boli o dost lahsie. este keby boli aspon k veci a ne nejake kokotiny o elektrarniach a planetach. zo slovinou a litaraturou to malo konsky kokot spolocne. sice skoro kazdy rok su dost od veci ale teraz sa te ciciny co to robili na tom dobre vybujačili. kebyze stem robit testy na logiku tak idem rovno maturovat rovno z matiky! sak to boli slovne ulohy.
ti co tvrdia ze je to lenivostou mladeze sa mozu ist pojebat bo nevedia ani o com potia
Za prvé ku gymnazistom a tie požiadavky.... pojebte si vaše hlavy lebo za prvé ked sa berie na výšky ste všade zvýhodňovaní ale ked je matura tak plačete že to musíte mať ťažšiu úroven ako iné školy a chcete byť ako ostaný.. .fail...
@popolcek@sitic a ozývať sa budeme a hlavy si môžte pojebať vy práve som si ten test prezrel a príde mi plne normálny a to som rok nevidle slovinu a odtvedy si asi tak 100krta prehulil mozog... našiel som iba výsledky tých doplnovaciek.. mám len tri zle... takže wtf???? a aký dejepis? mrtvy jazyk napísať ? to je problém?
No ja tento rok maturujem. Nevravím, že testy boli trápne jednoduché. Neboli. Ale nemyslím si ani že boli až také strašné ako to tvrdí polovica slovenských maturantov (teda možno aj viac, asi ...Slovina sa mi zdala úplne v pohode, s anglinou boli nejaké problémy, ale tak snáď som to dala... A tá petícia ma netrápi. Mne to už nepomôže a budúcoroční maturanti ma netrápia..Starám sa o seba takže nech si ju spisujú tretiaci ak chcú
myslím si, že hlavný problém je, že školy ako SOS a priemyslovky sú vacsinou na nizsej urovni ako gymnazia a tam maju studenti problem s urovnou jazyka na B2. im by mali nechat B1 si myslim.
@kajaa po novom majú B2 povinnú len gymnazisti, ostatní si naďalej môžu vybrať medzi B1 a B2 tá podmienka je o tom, aby si aj gymnazisti mohli vyberať úroveň, aj keĎ podľa mňa je to kardinálna blbosť
@niella tak potom nechápem, čo sa búria?! DDD dobre je tak na B2 im, teraz im to je zatazko sa ucit na vyssiu uroven, ale o par rokov budu dakovat statu, ze mali maturitu na B2!!
@barky za to ze ty si mal len 3 zle neznamena ze ten test je dobre spraveny. je zamerany hlavne na logiku a tomu este na taku ze do zivota fakticky na picu. si povedal ze si ten test robil. tak mi povedz kolko z tych otazok bola o litike a slovine. podla mna je uz stvrtina vela. mozno mas dobre logicke myslenie na taketo kokotiny ale asi si nepochopil o co by v tychto testoch malo ist. nie o logiku ale o znalosti gramatiky a literatury.
najhorsie je ze tieto testy robia kokoti co nemaju ziadnu prax, nevedia ucit. skoro kazdy ucitel/profesor ti povie ze tie testy su o hovne
cize ak sa ozyvas len aby si machroval jaky si sikovny, chodz radsej na pokec
@sitic nie sa ozyvam ze placete pre hovadinu a stale je tu ta vec s gymnazistami a b2 stvrtina urcite bola... a my sme tiez mali taky test... kde boli logicke hovadinky.....to ze test robia kkti a tieto veci su zname uz peknych par rokov
@barky je to hovadina ale cloveka to vie pekne nasrat. hlavne ak sa to uz deje cele roky. ne aby sa to zlepsovalo ale je to z roka na rok horsie. b2 mam u ciciny...co sa ma netyka to ma netrapi
@luc.ka podme podpisat peticiu, ze nam zmenili studijne plany a nevyhovuju nam a ze nemame opravny termin statnej skusky, ktory je zo zakona povinny. teraz je to asi in.
inak ano. odhalili ste nas. my, co sme na vyske a otvarame si huby, tak sme maturity preskocili a nemali ich. btw. preco sa nevyjadrujete aj k tym, co napisali, ze maturitu este nemali a pripadala im trapna.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
89 komentov
v kazdom pripade im drzim palce
anglina bez najmensich problemov, mala som dokonca jeden z najlepsich vysledkov na skole. mamina mi doniesla aj tohtorocne zadanie - spravila som ho za 20minut (vsetko okrem posluchu) - bolo to fakt lahke.
co sa tyka sloviny, tak s tym suhlasim, lebo to je najvacsia kokotina aku kto vymyslel. vazne to je robene stylom "hadaj co sme od teba chceli aby si napisal". castokrat su tam absolutne minimalne rozdiely medzi vyznamami jednotlivych moznosti, uplne vypichnute totalne nepodstatne veci len s cielom nachytat.
okrem toho, je tam toho vela. ak ma clovek naozaj precizne citat s porozumenim a rozlisovat take kraviny ako od neho chcu, tak by mali mat na to podla mna aspon viac casu. rovne 2 hodiny napriklad. aj stres robi svoje a pamatam sa, ze som tiez zo sloviny bola poriadne znechutena.
nech sa nestazuju, ale ucia
A vedia predsa, čo tam asi tak cca bude, vedia aj, ako starší hodnotia maturitu, vedia, koľko ľudí každý rok (ne)prejde, môžu si dať ľahko dokopy, že o maturite nekoluje presvedčenie, že by bola ťažká a že im to teda nemôže prejsť. Zaujímalo by ma, koľko sa na maturitu pripravovali tí, čo s tým prišli
Naša slovenčinárka na gympli nám o tomto probléme rozprávala. Problém nie je v maturitách, ale v maturantoch. Je učiteľkou už dlhé roky a vidí, že tí žiaci sú rok od roka lenivejší učiť sa a rok od roka berú svoje vzdelanie menej vážne.
Tie maturity majú hlavne motivovať žiakov k tomu, aby sa učeniu viac venovali a nie k tomu, aby začali vytvárať protesty...
ale veď nech si zvykajú, na výške/prípadne v práci to nebude o nič ľahšie, a... napríklad ja som sa kvôli jednej skúške musela naučiť aspoň približne chápať myslenie jedného vyučjúceho, lebo bez toho sa to proste spravi´t nedalo (a ešte i tú skúšku bolo treba napísať aspoň trocha jeho štýlom). A prežili sme.
Maturity zo slovenčiny sú už dlhé roky viac o čítaní s porozumením, ako o samotnej slovenčine, ale prečo nie? Keď decká nechcú čítať povinné čítanie (alebo čítať čokoľvek zložitejšie od dievčenského románu s primitívnou zápletkou), tak jasné, že sa nenaučia čítať s porozumením a sťažujú sa. Je to ich problém.
A ako som spomenula vyššie, nech si decká (bez urážlivého podtónu, i ja by som sa nazvala deckom) zvykajú, že im neprejde všetko, čo si zmyslia a občas to nie je až také ľahké.
Organizuje ho Študentská rada stredných škôl SR (ŠRSŠSR)
» www.srss.eu/protest/...
požiadavky:
1) žiadame Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR o zmenu maturitných otázok tak, aby sa tieto zhodovali s matériou, ktorú žiaci počas štúdia na strednej škole preberajú,
2) žiadame, aby maturitné otázky zostavovali len pedagógovia z praxe a nie úradníci od stola,
3) žiadame, aby si žiaci mohli zvoliť náročnosť maturity z cudzieho jazyka bez ohľadu na to, akú školu navštevujú,
4) žiadame, aby sa so žiakmi začalo spolupracovať pri tvorbe všetkých materiálov, ktoré sa ich dotýkajú, zahrňujúc materiály od školského poriadku až po metodické plány.
Btw, tento protest robia ľudia, ktorí robia niečo pre svoje mesto, organizujú strašne veľa akcií, seminárov, voľnočasových činností, projektov, spolupracuje s nimi slovenský inštitút mládeže (IUVENTA),čiže to nie sú tí ,,čo sedia na zadku a čumia na fb celé dni"
a môj postoj je neutrálny.
a ked sa ti nepáči, že ťa takto z mamkou živý a bývaš pod ích strechov, tak pál do pi-...a už sa nevracaj :/.....filip
máte iba jednu starosť, učiť sa
a v @22 stvrty bod ma strasne dojal...aby sa ziaci podielali na tvorbe skolskeho poriadku no tak toto je uz uplny vtip...a preco by mal 15 rocny clovek rozhodovat o tom co ho budu ucit tak to ma tiez celkom pobavilo...hadam ludia s praxou, skusenostiami a akym - takym prehladom vedia lepsie urcit co je vhodne a co nie, komu sa nepaci moze zanechat skolu a dat sa na domace samostudium...teda dakujem pekne ak jedneho dna budu rozhodovat o mojich ucebnych osnovach nejaki vyrastkovia z ucnovky co nou ledva prechadzaju
Žiaci si náročnosť jazyka voliť môžu stále, až na gymnazistov, ktorí by však podľa môjho názoru mali ten jazyk skutočne ovládať na vyššej úrovni. Sú to ľudia, z ktorých drvivá väčšina pôjde študovať na vysoké školy a oni si myslia, že im B1 stačiť bude? S lepšou znalosťou jazyka sa im otvorí obrovské množstvo možností ako napríklad možnosť ísť na Erazmus a podobne a oni ešte budú nadávať na to, že majú možnosť sa ten jazyk naučiť. Pretože od septembra, kedy sa dozvedeli o tom, že budú maturovať z B2 mali stále šancu na sebe zapracovať a tento fakt ich istým spôsobom donútil sa tomu jazyku ešte viac venovať. A to nehovorím o tom, že na vysokej škole budú musieť neraz študovať z literatúry, ktorá je písaná po anglicky.
V nejakom článku som tiež videla sťažnosť na to, že žiaci nemajú učebnice a musia sa učiť z papierov a že nevedia, čo sa vlastne majú učiť. Milé deti, ja som sa z učebnice jakživ neučila keďže naša škola bola zapojená do nejakého inovatívneho projektu, kde bolo preberané učivo slovenského jazyka a časová dotácia vyučovacích hodín tohto predmetu značne okresané, ako učebnice sme mali množstvo zdrapov A-štvoriek, plus sme si museli robiť poznámky z výkladu na ostatných predmetoch a zmaturovali sme. Na vysokej škole sa budete musieť učiť neporovnateľne väčšie množstvo vecí oproti tomu, čo na skúške skutočne mať budete a nikto na vás nebude brať ohľad, či materiály na učenie máte alebo či to vyučujúci spomínal na prednáške alebo nie.
s tou anglictinou/cudzim jazykom je to pravda..ja napriklad na bakalarku mam z niekolko 28-30 zdrojov asi 70% anglickej literatury..ak sa clovek dostane na odbor, v ktorom obrovske mnozstvo poznatkov je zapisanych v anglickych knihach, az potom moze nadavat, ze mal nejake pripomienky na tazsi stupen anglictiny..
vsetko je tu uz uplne na smiech..
Nie preto, aby sa znížila náročnosť, ale aby sa už konečne pohlo s učebným materiálom a osnovami, lebo na SŠ som zatiaľ videla jedine prístup ,,ideme dačo brať, vlastne nie, toto nám zosekali, tieto učebnice ste už nedostali, ale idem z nich kopírovať dvojstranu, štvrtá veta je neaktuálna, to si nepíšte..alebo viete čo, spravte niekto prezentáciu".
Môžeš mi vysvetliť, čo myslíš tým: ,,a preco by mal 15 rocny clovek rozhodovat o tom co ho budu ucit tak to ma tiez celkom pobavilo" ?
Spolupracovať neznamená rozhodovať. A rozmýšlaj, že asi by tí z učňovky mali prístup vyjadriť sa iba k ich osnovám.
Inak mám doma 35 učebníc z druhého ročníka na gymnáziu, používame z toho tak maximálne 4 a z nich ani jedna nie je vyhovujúca.
čiže súhlasím s@ 34
a k maturitám, v tých bodoch nikde nie je písané o zľahčovaní.
to na tú maturu je toho naozaj tak veľa, že sa to nedá naučiť?
maturujem o rok a prešli sme si otázky zo sloviny a nebolo to niečo, čo by bolo ťažké urobiť percentuálne nad 70.
Hej súhlasím, so slovenčinou to veľa spoločného nemalo a neviem ako by som reagovala, keby to píšem "naostro" ale aspoň sa na to netreba príliš učiť, len sa uistiť či vieme čítať
To nemyslíš vážne. V prvom rade zbytočne generalizuješ, pretože je pravdepodobné, že kvalita výučby na jednotlivých gymnáziách kolíše takým spôsobom, že úroveň výučby angličtiny je na niektorých odborných škoilách, najmä v BA, vyššia ako na niektorých gymnáziách, napr. na gympli v zapadnutom mestečku na východe SR.
Takisto fakt, že ty si nemala problémy s maturitou nehovorí nič o jej náročnosti pre "priemerného" slovenského študenta. Argumentácia vlastnými skúsenosťami, pri systémovej otázke týkajúcej sa 10 000 ov študentov nie je relevantná (nedostatočná vzorka).
Okrem toho, aj na gympli môžu študovať študenti, ktorí vynikajú v určitej oblasti, na ktorú sa už v nízkom veku špecializujú, no zaostávajú v iných, v ktorých nedosahujú až také dobré výsledky, pretože sa im nevenujú (napr. jazyky). Príkladmi ľudí, ktorí sa takto správali počas svojich štúdií, mimo VŠ (ktorá je o špecializácií), sú napr. Einstein, Turing, Darwin, Wittgenstein (nehovorím, že všetci títo páni študovali na gympli ). Takže nevidím dôvod, prečo nedať aj gymnazistom na výber V posledných rokoch môžeme v celom svete sledovať infláciu stredoškolských a vysokoškolských diplomov, ktoré sa stávajú garantmi sociálnych istôt, preto nechápem prečo sa v tejto súťaži znevýhodňovať. Maturita sa stáva samozrejmosťou a je v podstate len formálnym krôčikom. Ak chceme zvyšovať kvalitu absolventov, tak musíme zvýšiť kvalitu výučby. Pretože ak výučba zostane nekvalitná a my len alibisticky sťažíme poslednú skúšku, navyše neférovo, pomocou zákerností, tak to z maturantov nespraví lepších študentov Preto radšej zvyšujme kvalitu výučby a nie náročnosť posledného stupienka.
Zdá sa mi, že tie požiadavky sa netýkajú len maturít. Kritizujú školstvo celkovo.
Požiadavka na jasné znenie otázok je podľa mňa férová a nechápem postoje niektorých ľudí (aj tu), ktorí z dôvodu, že museli prejsť cez maturity (aj s podpásovými otázkami), tak teraz utišujú súčasných maturantov, ktorých požiadavky (aspoň tie týkajúce sa jasných otázok) sú na mieste. Veď maturita je najmä o skúmaní vedomostí a nie o lúštení úmyslu autora testu. Klaďme predsa nejaké požiadavky na kvalitu práce autorov maturitných testov, sú predsa za to platení :/
Na druhej strane kritika logických úloh je smiešna, logika bezprostredne súvisí s jazykom a úlohy týkajúce sa logického myslenia by mali dostať väčší priestor v maturitách, ale súčasne by v rámci výučby SJ mala dostať logika väčší priestor (napr. na úkor nadbytočnej literatúry). Pretože výučba logiky na matike, nemá dostatočný kontakt s jazykom a niektoré logické zákony, bezprostredne nesúvisiace s matikou nedostanú priestor vo výučbe vôbec , čo však často neplatí o maturite
týmto príspevkom som chcel najmä hrať diablovho advokáta a poriadne si rýpnuť , takže tak ho aj berte.
...... a kazdym rokom sa viac a viac ludia stazuju na maturitu a bla bla. ake je to tazke. podla mna su len lenivi sa vobec ucit. ....... maturita pozostava z toho, co sa uci clovek 4 roky. za tie 4 roky sa nieco musi naucit aj kebyze nechce. tak ja si neviem predstavit tych danych ludi na vyske, kde ma clovek cca 8-9 skusok (skoly to maju rozne) kazdy semester (5 mesiacov).
a aj my sme sa bali, ze co to bude, ked sme maturovali a potom sme sa na tom smiali, ze sme nemali preco stresovat. ale urcite sme nerobili prostesty. preboha. O_o
presne, ja furt vravím, že by som si tú maturitu zopakovala
okej bolo tam zopar jebnutych veci ale inak nic hrozne to sa tykalo tak 5 otazok mozno
ale ked niekto nevie spocitat ani 7 elektrarni to je uz problem niekde inde
+ plne súhlasím s @narazuvzdornaa čo sa týka akýchkoľvek materiálov či učebných pomôcok
ďalšia vec je tá, že ľahko sa bijú do hrude tí, ktorí sú už 4-5 rokov po maturite a krvopotne tvrdia a vysmievajú sa, že sme hlúpa, zdegenerovaná mládež, ktorá je lenivá sa učiť, ( čo v niektorých prípadoch je možno aj pravda) a vyťahujú tu skúšky na VŠ
samozrejme, netreba zachádzať do nejakých absurdných tvrdení, lenže toto nie sú iba subjektívne názory fňukajúcich študentov, ale aj názory učiteľov na medzery v našom školstve
ale čo nám vravela slovenčinárka s tou otázkou "po ktorej slabike" uznávané bolo aj číslo aj vypísaná daná slabika, resp. slovo.
A hej, celý systém je chorý, bohužiaľ. Len mám dojem, že tomu tak bolo vždy.
Čo budú robiť na skúškach?
Sťažujú sa, že tam nie je učivo čo sa učia, ale sú tam úlohy zamerané na logické myslenie. Len vidno, ako Slováci osprostievajú.
Možno ak by do povinného čítania zapojili aspoň pár novších kníh,hneď by ich možno aj viac ľudí čítalo.
ale každopádne si myslím, že by mali čítať i nejakú "klasiku", už len preto, že v tom novšom sa niečo fakt dobré len ťažko hľadá a nejaký prierez obdobiami by mal zostať zachovaný
(a my sme mali aj vcelku dosť 20. storočia napríklad)
Tak ja proti klasike nič nemám,napríklad Hamlet alebo Antigona sa veľmi dobre čítali a aj sa mi páčili. Ale zas prózu málokto číta,ešte menej ľudí jej aj rozumie. A jednu báseň si môže 10 ľudí hocijak vysvetliť.
Tak k 20.storočiu sme sa ešte nedostali.
Ale pár novších vecí veľmi starostlivo vybraných by sa tam mohlo zaradiť
myslela si poéziu, nie? A tú spravidla nemám rada ani ja, a pri takej Maríne som mala pocit, že Sládkovič je proste zvrhlík, nie autor najkrajšej slovenskej ľúbostnej básne
Novšie budú, ale zas tam nemôžeš čakať Harryho Pottera, skôr niečo po druhej svetovej a tak
Dnešná mládež, všetko na tanieri a keď nie- zle nedobre. Fuck´em
Ach boha toto sa fakt pyta 19 rocny clovek????? V monitore v 9 triede sme mali tiez vsetko na pochopenie z textu a nikto to nebral ako nejaky vazny problem .
nejdem sa tu teraz posrať z toho ako to dopadne lebo mi je to jedno.
ale učila som sa a tie matury BOLI nespravodlivé. tohoročnú angličtinársku B2 mala problém napísať aj žiačka ( osobne poznám), ktorá žila v anglicku dva roky a aj bez toho vedela špičkovo po anglicky.
v slovenčine nemajú čo robiť otázky s matematickým, dejepisným a kdejakým iným zameraním.
proste tie otázky boli niektoré intergalakticky mimo. a poväčšinou napiču.
ti co tvrdia ze je to lenivostou mladeze sa mozu ist pojebat bo nevedia ani o com potia
@popolcek @sitic a ozývať sa budeme a hlavy si môžte pojebať vy práve som si ten test prezrel a príde mi plne normálny a to som rok nevidle slovinu a odtvedy si asi tak 100krta prehulil mozog... našiel som iba výsledky tých doplnovaciek.. mám len tri zle... takže wtf???? a aký dejepis? mrtvy jazyk napísať ? to je problém?
som proti zmene maturity, je to fajn, ako to je.
najhorsie je ze tieto testy robia kokoti co nemaju ziadnu prax, nevedia ucit. skoro kazdy ucitel/profesor ti povie ze tie testy su o hovne
cize ak sa ozyvas len aby si machroval jaky si sikovny, chodz radsej na pokec
inak ano. odhalili ste nas. my, co sme na vyske a otvarame si huby, tak sme maturity preskocili a nemali ich. btw. preco sa nevyjadrujete aj k tym, co napisali, ze maturitu este nemali a pripadala im trapna.
nj, ja ti to teda podpíšem, ale ja mám v pláne končiť, až keď tie štátnice úplne zrušia