Sťažujete si na vyučovanie, učiteľov, učebné osnovy a pod. ako študent strednej školy? Ja áno a som rád, že čoskoro odídem...
Prečo máme na strednej škole 4 roky Sj a L? 4 roky do nás hustí učiteľka nejakých autorov, na ktorých mená si ako tak spomínam, neviem ku nim priradiť diela, obsah a ani do ktorého obdobia patrí...na čo mi to v živote bude? Hlavne, že drvivá väčšina na internete nedokáže písať ani gramaticky správne a niektorí ľudia ani zrozumiteľne...!
Učím sa odbor, kde fyziku teraz potrebujem na vysokú školu...dali nám ju na prvé 2 roky a teraz sa ju môžem učiť od znova ...
Informatika, ktorá mala byť predovšetkým viazaná na chémiu je taká, že robíme html štýly písma s farbami a prezentácia, ktoré zvládne človek, čo má aspoň týždňové skúsenosti s prácou na PC...a jasné, zabudol by som na tie PC s pred potopnej doby na ktoré čakáme riadne dlho aby sa vôbec načítali...
Angličtinu máme takú, že v našej odbornosti nevieme ani len ceknúť, hlavne, že na stovtý krát robíme 9 anglických časov, z ktorých využijem 4-5... hanbíme sa rozprávať pred publikom, to nás nik nenaučil, ani nedal príležitosť, anglinárka sa nás pýta retardované otázky "Čo si robil včera" no čo som asi len ako študent robil? Snád som sa nestaral o syna, nešiel lyžovať, lebo nemám kde rozhadzovať peňáze, alebo si šiel vyhľadať nové auto, ktoré by moju túžbu upokojilo Som spal, jedol, kukal holé ženy na internete a to je asi tak všetko...o tom mám rozprávať?
A keby som mal pokračovať ďalej tak vám zaberiem čas až do rána
na strednej urcite nie...., stredna by mala byt ako vseobecny prehlad o vela veciach aj ked je zamerana na jeden odbor a tak to aj je, takze tam nevidim problem.
Na slovine by sme sa mali učiť gramatiku a mozno si robit citatelsky dennik z knih ktoré ale my sami chceme čítať, o matike pomlcim, anglina. no hustia do nas samé zlozite slovíčka, ale pritom v beznej reci ich nevyužijeme, všetko nám komplikuju, debilne referaty, vela naraz pisomiek a potom deti doma nadavaju, revu a ucia sa do tretej rano a pritom na dalsi den pisomka buď nie je, alebo je v nej zaludna otázka, jebat
Povedal by som, ze slovne spojenie "vseobecny prehlad" (vo vyzname v akom ho pouziva vacsina ludi) je ako Boh. Kazdy v to veri ale vysledok nieje vzdy optimalny.
literatura: ako nam povedala jedna profesorka, o com sa budes rozpravat s ludmi, ked budes starsi? o tom, ako si chlastal? ked chces byt v inteligentnej spolocnosti, mal by si byt aspon trochu scitany a prave literatura ti dava zakladny prehlad... (ak sa budes aj v 30tke alebo 35tke bavit s ludmi ako si vcera chlastal, tak je to smutne...)
informatika: na programovanie, trenovanie logickeho a analytickeho myslenia nepotrebujes super herne masiny...
k ostatnym predmetom: nikde nie je napisane, ze sa nemozes vzdelavat aj sam vo volnom case...
samozrejme niektore veci naseru, ale mozes sa stazovat alebo sa sam zariadit podla situacie... ked budes starsi, pochopis...
@coleshepter vitatelsky dennik z knih, ktore chcu citat... potom by to skoncilo pri knihach typu twilight a gossip girls... je dobre mat precitane nieco, co da cloveku prehlad, moralne hodnoty a je skutocne hodnotna (povinne citanie nema za ulohu nacvicovat citanie, ale dat cloveku moralny zaklad, naucit ho citat "medzi riadkami" a naucit ho citat zlozitu literaturu)
my (elektrotechnici) mame vseobecne predmety, ktore nam nic nedaju a na ich ukor mame menej technickych a pritom mame viac hodin, ako napr. gymnazia (toto hovorim z osobnej skusenosti, kde som na gympli v kvinte mala o 6 hodin tyzdenne menej ako na prvom rocniku priemyslovky).
matematiky mame malo. v skole su dva tabory - ti, ktori by jej chceli este menej (podstatna vacsina, ktora nema v plane ist na vysku a pomylili si priemyslovku s ucnovkou) a ti, pre ktorych je tam tej matiky zalostne malo (ako ja) a to budeme mat v dalsom rocniku o 2 hodiny menej. ucia tam dochodci, ktori su (niektori) menej zdatni s pc ako samotni ziaci.
v prvom rocniku na nas krical ucitel, ze mame navrhovat plosaky, ze nic nevieme a ze prepadneme. a potom sme to OFICIALNE brali v druhom. no co toto je?
a potom mame este technicke predmety, ktore si odtrpime, berieme tam same kraviny o materialoch, vodicoch, supravodicoch a proste nieco, co nikto z nas nevie a nikto z nas nepouzije. to su tiez take, ktore akurat zbytocne zaberaju miesto.
a potom mame este fyziku, ktora by nebola utrpenie, keby ta ucitelka nebola taka, aka je (a nesnasila sa mi prihorsit za kazdu cenu) a keby jej bolo viac, nech to nie je tak nahusto.
o jazykoch ani nehovorim. uroven hrozna, vety take, ake sme na gympli vytvarali v sekunde, slovna zasoba nulova, komunikacia rovnako, hlavne, ze vieme predpritomny cas (nie, oni ho nevedia). je to smutne proste.
debilne stojacich ludi na autobusovej zastavke, ktori obmedzuju vystup vystupujucim...pripeceneho VS systemu, na čele s MAIS (skolsky informac. sys., zase niekto prepral prachy), papierovych indexov, mizerneho vybavenia skoly, mizernej odbornosti vacsiny vyucujucich...atd......
sofera autobusu, ktory ked vidi na zastavke 15 deciek zo ZS, povie na 1/3 autobusu "To co je invazia, do pici?" ....vseobecne, debilneho prava, vacsiny kretenskych zamestnancov uradov..atd.
..no je toho vela.... Na plane mam odchod z tejto kulturne posadnutej krajiny.
Čo sa týka tej slovenčiny, tak si myslím, že to vôbec nie je písané dopodrobna, len je potrebné, aby ste pre všeobecnú inteligenciu vedeli, že nejaké dielo nazývané Antigona existuje... Na tej literatúre nie je vôbec nič zložité (stredoškolskej, myslím) a vám robí problém naučiť sa aj tých zopár diel. Smutné. A čo sa týka gramatiky, tak si myslím, že učitelia (aspoň na našej škole) venujú dosť času gramatike už len tým, že na každej hodine pri diktovaní poznámok počujem- ,,ktorí, myslím tým množné číslo, čiže jota" a podobne. Ibaže vy ich nepočúvate, aj keby vám 1000% omieľali, že jednotné číslo sa píše s ypsylonom a množné s jotou, tak to napíšete naopak...
Čo sa týka tých cudzích jazykov, tak s tým súhlasím...
A na čo p*čujem na našej škole? Že nás dávajú na prax do sociálnych zariadení, kúpeľov a podobne namiesto toho, aby sme mali prax len v nemocnici. Načo budem pri maturite vedieť akým systémom pracujú v domove dôchodcov, keď ja budem maturovať v nemocnici?? Takéto zariadenia sa mali navštevovať iba v treťom ročníku a v štvrtom máme mať prax čisto v nemocnici... Systém ako oči
@miro7007 Tou poslednou vetou si to celkom pekne zahrnul, tomu rozumiem...
Ale oponovať v reálnej situácií ti viem na všetko čo si povedal k tým predmetom...
literatúra:Nechlascem, nikdy neviem čo budem za 12 rokov robiť a v akej spoločnosti budem...možno budem mať veľkú rodinu a možno nie. A ked už tak, rozprávať sa o literatúre? Irelevantné!!
Informatika...som na takej škole, kde bez logického a analytického myslenia tam ani chodiť nemusíš...síce sa to nejako naučíš, ale čo z toho, že tomu nerozumieš však?! Kto hovoril o supermašinách? Ale aspoň raz za 10 rokov by sa mašiny meniť mohli no nie? Zalepené a zaprášené klávesnice mi 2 krát po chuti nie sú -.- k tomu štart PC 3 minúty, daľších 5 minút kým sa spamätá, že je zapnutý a môžem otvoriť prvý priečinok
Vzdelávať vo voľnom čase by si sa mohol...vzdelávam sa predsa! Napr. na angličtinu mám "penfriends" a jazykový kurz...
Takže neverím, že problém je vo mne, ked podobný názor má viac ľudí...ako povedala naty: aj naša škola je vychvaľovaná do nebies(samozrejme všetko ostáva v budove) a realita je niekde na zemi
@miro7007 hodnotnu literaturu, aj z nej si mozrs vybrat, co sa ti paci a nie citat co musíš, ja som dostala do ruky Jozefa Maka a isla som sa z neho zgrcat, ale tak napriklad po knihe Na zapade nic nove, alebo Quo vadis, ci Jana Eyrova som siahla sama, lebo som chcela,
Alebi keby nám dali ucitelia nejaky zoznam diel a znich si proste mozes vybrat nejakych 10, precitas si knihu, naucis sa cosi o autorovi a z toho pojdes aj maturovat, co sa litiky týka, periodizaciu sanozrejme tiez vediet, ale len prehlad a gramatiku celu, vuala
@miro7007 a na to aby si sa mohol vzdelavat sám, musis aj nejaky ten volný čas mat, ja nemám čas ani pomaly na wecko ist to ta skola a jej prehnane a zbytocne naroky
dobre, zdá sa že so svojou školou niesy spokojný, čo budeš teraz robiť?
chcel by si aby vás na informatike učili programovať? to by ten učiteľ prve sám programovať vedieť musel, a tiež by to možno malo byť v osnovách. gramatika a sloh, budiž, vedieť písať a čítať je užitočná vlastnosť. aj ked byflenie historie literatúry.. je to rovnaký druh umenia ako napr architektúra a historiu toho nieje povinné sa učiť. to detailnejšie všeobecné dejny udalostí vo svete by boli zmysluplnejšie.
chceš vedieť rozprávať pred publikom? tak sa v triede postav a prednes dačo v angličtine, učitelka ti snad brániť nebude .. ešte ocení tvoju akčnosť. je to tak ako to je. pokús sa to zmeniť alebo bud ticho. tebe to vadí, ty hladaj riešenie, nemôžeš čakať že s ním niekto len tak príde.
osnovy sú zlé, peniaze niesú, učitelia si len urobia svoju práca a tiež len túžia isť domou a sadnúť si jedlom pred telku.. všetko zle celé zle, a snaha o polepšienie nikde.
čo ti poviem .. uč sa doma čo uznáš za potrebné, "dospelí" ti s tým priliš nepomôžu ak sa ich len nezačneš pýtať k veci otázky, a to treba tiež dosť filtrovať. chce to snahu hladať. informácie ktoré sa ti zídu, a ludí ktorý tieto informácie majú a sú ochotný ich poskytnúť.
mne príde smutné že učitelia nevedia ako nadchnúť žiakov pre učivo.
áno... plány a spôsob je kurva neefektívny... ak sa nejdem otáčať len na môj odbor tak sa otočím na jazyky... ako drviť sa len gramatiku, gramatiu, gramatiku... vždy som z písomiek mávala trojky, avšak ako jedna z mála sa dokážem dohovoriť, vyjadriť a aj rozumieť ... proste že to ovládam a nie je to len o nabiflení dajakej gramatiky... kt. je nepodstatná... decká nevedia tú angličtinu ovládať, a keď si s maturitným jazykom v 4. ročníku píšu po slovensky sloh a následne "prepisujú" do AJ, tak to je jasná vizitka neefektívneho spôsobu...
Naše školstvo je celé napiču, tak ako väčšina vecí v tomto štáte. Preto sa odtiaľto odsťahujem akonáhle to bude možné (myslím že nikomu chýbať nebudem).
pravidelne...vkuse celá triedna p*čujeme na všetko ale máme dôvod
chodím na odbor pracovník marketingu v cestovnom ruchu...väčšine ľudí napadne že tam bude asi veľa geografie...hh budeme ju mať až od 3.ročníka..
teraz máme chémiu..na aký kkt nám je potrebná v cestovnom ruchu chémia? Kde využijem chémiu v cestovke, ako sprievodca alebo ako čašník?
ANJ-učí náš primrdaná stará krava ktorá si len dodatočne urobila štátnice a nevie po anglicky nič...a jej "prízvuk" nás úplne míli...nepočula nás po anglicky ani hovoriť...vkuse len píšeme testíčeky a slovíčka..ani neviem kedy preberieme unitku a už píšeme -.-" A "preberáme" základné veci...10 rokov som sa učil anglinu a teraz sa ideme učiť ako sa povedia farby,čísla a také základné veci? Keby to bolo 1. mesiac na zahriatie tak nepoviem..ale naša učebnica je zostavená pre škôlkárov.
Ale dosť sme na toto hubovali až sa vedenie spamätalo a na budúci rok budem rozdelení na 2 skupiny..lepší a horší v AJ (samozrejme ak sa nájdu peniaze na zaplatenie ďalšieho učiteľa, čo sa dúfam nájdu lebo inak som mŕtvy)
Na to rozprávanie pred publikom sa ja teda sťažovať nemôžem. Pravidelne máme nejaké konferencie alebo niečo čo musíme prezentovať aj pred 3 triedami + riaditeľ, zástupkyne, učitelia...
Mám pripomienky ešte ku asi 100 veciam na našej škole ale myslím že takýto dlhý koment stačí
Mne ako maturantovi na SPŠE nejako nedopína význam 2 cudzích jazykov. Podľa mňa by úplne stačila anglina, hlavne anglina naviazaná na elektrotechniku a veci okolo toho a potom klasika Občianska náuka, no načo ? Dejepis ? Prečo miesto toho nemôže byť viac Matiky/Fyziky/Chémie/Odborných predmetov ? Namiesto literatúry by bolo lepšie mať gramatiku a veci ako 3 hodiny ekonomiky do týždňa, podľa mňa by stačila jedna, kde by sa samozrejme učili veci ako správne podať žiadosť, napísať životopis ...
Ja sa nesťažujem.. moja škola je super a som nad mieru spokojná.. len ťažko by som našla niečo, čo by mi tak vyhovovalo z hladiska obsahu výučby a podobne.
Akurát nad čím sa zastavujem a pôsobí to rušivo je, že na slovenčine dostávame povinné čítanie nesúvisiace s aktuálne preberaným obdobím .. inak by som na moju školu nepovedala ani jedno zlé slovo.
Btw.. našli by sa možno tak 2 predmety, ktoré nebudeme mať na maturitných skúškach ale sú dôležité čo sa týka nejakého všeobecného rozhladu + ma bavia takže žiadne zbytočnosti do nás netlačia.
niesom síce z odbornej, ale "pár" chybičiek by sa našlo, naša škola ide s dobou, informu sme mali tuším len v prváku, musia nám predsa nahradiť tie voľnejšie predmety tými, kde sa musíme bifliť - viď noska, dejepis a pod. Jazyky, záleží na profesorovi, niekedy príliž veľa nepotrebných slovíčok, písali sme z 200 slovíčok/fráz z kriminality, lebo ževraj je to maturitná téma, teraz ich viem koľko?dvadsať? chcela som si precvičiť konverzáciu v angličtine, tak som sa prihlásila do jazykovky (štátnej) a bolo to ešte horšie, ako sedieť tam dve hodiny a robiť si cvičeníčka, no ďakujem pekne. Niektorí čo tam chodili 4 roky na tom boli ešte horšie ako ja, čo som po prváku nevedela povedať ani you are a tým sa dostávam k ďalšiemu problému, prečo nám bilingválnym zrušili v prvom ročníku anglinu, keď je od druháku aj tak povinná...
Tí čo chcú ísť maturovať z bio/chem musia mať v štvrtáku aj matiku, tí, ktorí idú z matiky, bio ani chem. nemajú,..tak tí čo sa chcú učiť na prijímačky na farmáciu alebo medinu veselo zabíjajú čas s matikou.
Neviem s akou víziou som sa tam trepala, keď nie sú schopní ani jedného výmenného pobytu za celý čas,štúdia, potom sa nečudujem že študenti strácajú motiváciu sa ten jazyk učiť, keď všetko čo robíme je, že sedíme v tej sprostej škole, na niektorých predmetoch úplne bezducho, lebo aj tak sa to musíme naučiť sami doma...
Ale zas niektoré veci sú fajn, moderné, ale to nič nemení na fakte že slovenské školstvo je zastarané
Brala by som fínsky model školstva, na ňom sa mi páči ešte to že si môžu medzi voliteľnými predmetmi vybrať napr. divadlo, tanec a pod., to by bola radosť chodiť do školy
Síce nie som na odbornej, ale na gymnáziu. S tou literatúrou až tak nesúhlasím, lebo každý človek by mal mať prehľad o takýchto veciach...ja si myslím, že dosť sa využívajú literárne diela z minulých rokov napr. Holden Caulfield kebyže nevieš kto je, ani sa s tebou nebavím, prisahám.
A zasa je takisto dobré vedieť aké zmýšľanie a aké smery v tých časoch boli, predsalen je tým ovplyvnená určitá časť ľudstva..je to trochu taký dejepis, a dejepis ti bude veruže vždy podstatný, to ako teraz keď sa niekto spýta, že aký je to sviatok 8.mája?! Ty voleee..ľudiaaa..niekedy fakt sa čudujem, prečo sú ľudia takí dutí.
Ale s tou anglinou máš pravdu!
My sme jazykové gymnázium, a s jazykmi je to u nás asi také ako s cestami na východe..hrôza a des..a celé školstvo na študentov jebe, doslova. Školstvo, s tým škola a s tým aj učitelia..je malá kôpka učiteľov, ktorým záleží na tom, ako vytvarujú svojich žiakov a keď sa takí aj objavia, tak potom zo školstva po pár rokoch odídu..škoda.. napr. my sme mali 3 roky po sebe učiteľku na angline, ktorá celých 45 minút nám nechala voľnú hodinu, dokonca 20 minút pred zvonením odišla preč a už sa nevrátila..keď jej začalo prihárať a došla k nám inšpekcia, celú hodinu tak "spíkovala" po anglicky, že som neverila ani ja ani spolužiaci..ono je to fajn mať voľné hodiny, ale čo z toho?!!!
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
37 komentov
Prečo máme na strednej škole 4 roky Sj a L? 4 roky do nás hustí učiteľka nejakých autorov, na ktorých mená si ako tak spomínam, neviem ku nim priradiť diela, obsah a ani do ktorého obdobia patrí...na čo mi to v živote bude? Hlavne, že drvivá väčšina na internete nedokáže písať ani gramaticky správne a niektorí ľudia ani zrozumiteľne...!
Učím sa odbor, kde fyziku teraz potrebujem na vysokú školu...dali nám ju na prvé 2 roky a teraz sa ju môžem učiť od znova ...
Informatika, ktorá mala byť predovšetkým viazaná na chémiu je taká, že robíme html štýly písma s farbami a prezentácia, ktoré zvládne človek, čo má aspoň týždňové skúsenosti s prácou na PC...a jasné, zabudol by som na tie PC s pred potopnej doby na ktoré čakáme riadne dlho aby sa vôbec načítali...
Angličtinu máme takú, že v našej odbornosti nevieme ani len ceknúť, hlavne, že na stovtý krát robíme 9 anglických časov, z ktorých využijem 4-5... hanbíme sa rozprávať pred publikom, to nás nik nenaučil, ani nedal príležitosť, anglinárka sa nás pýta retardované otázky "Čo si robil včera" no čo som asi len ako študent robil? Snád som sa nestaral o syna, nešiel lyžovať, lebo nemám kde rozhadzovať peňáze, alebo si šiel vyhľadať nové auto, ktoré by moju túžbu upokojilo Som spal, jedol, kukal holé ženy na internete a to je asi tak všetko...o tom mám rozprávať?
A keby som mal pokračovať ďalej tak vám zaberiem čas až do rána
Tak mi povedz, prečo nevedia ani rovesníci, spolužiaci písať ako tak gramaticky správne a zrozumiteľne?!
s angličtinou súhlasím, systém vyučovania je totálne na p*ču lebo je postavený na gramatike, a to je celé zle.
@coleshepter smiem vedieť čo považuješ za zložité slovíčka?
informatika: na programovanie, trenovanie logickeho a analytickeho myslenia nepotrebujes super herne masiny...
k ostatnym predmetom: nikde nie je napisane, ze sa nemozes vzdelavat aj sam vo volnom case...
samozrejme niektore veci naseru, ale mozes sa stazovat alebo sa sam zariadit podla situacie... ked budes starsi, pochopis...
Napr. kinaesthetic -schopný vnímat polohu vlastneho tela v priestore
matematiky mame malo. v skole su dva tabory - ti, ktori by jej chceli este menej (podstatna vacsina, ktora nema v plane ist na vysku a pomylili si priemyslovku s ucnovkou) a ti, pre ktorych je tam tej matiky zalostne malo (ako ja) a to budeme mat v dalsom rocniku o 2 hodiny menej. ucia tam dochodci, ktori su (niektori) menej zdatni s pc ako samotni ziaci.
v prvom rocniku na nas krical ucitel, ze mame navrhovat plosaky, ze nic nevieme a ze prepadneme. a potom sme to OFICIALNE brali v druhom. no co toto je?
a potom mame este technicke predmety, ktore si odtrpime, berieme tam same kraviny o materialoch, vodicoch, supravodicoch a proste nieco, co nikto z nas nevie a nikto z nas nepouzije. to su tiez take, ktore akurat zbytocne zaberaju miesto.
a potom mame este fyziku, ktora by nebola utrpenie, keby ta ucitelka nebola taka, aka je (a nesnasila sa mi prihorsit za kazdu cenu) a keby jej bolo viac, nech to nie je tak nahusto.
o jazykoch ani nehovorim. uroven hrozna, vety take, ake sme na gympli vytvarali v sekunde, slovna zasoba nulova, komunikacia rovnako, hlavne, ze vieme predpritomny cas (nie, oni ho nevedia). je to smutne proste.
Neviem ako ty, ale ja to poznám pod slovom escape a to je o dost pouzivanejsie a jednoduchsie slovo
debilne stojacich ludi na autobusovej zastavke, ktori obmedzuju vystup vystupujucim...pripeceneho VS systemu, na čele s MAIS (skolsky informac. sys., zase niekto prepral prachy), papierovych indexov, mizerneho vybavenia skoly, mizernej odbornosti vacsiny vyucujucich...atd......
sofera autobusu, ktory ked vidi na zastavke 15 deciek zo ZS, povie na 1/3 autobusu "To co je invazia, do pici?" ....vseobecne, debilneho prava, vacsiny kretenskych zamestnancov uradov..atd.
..no je toho vela.... Na plane mam odchod z tejto kulturne posadnutej krajiny.
Čo sa týka tých cudzích jazykov, tak s tým súhlasím...
A na čo p*čujem na našej škole? Že nás dávajú na prax do sociálnych zariadení, kúpeľov a podobne namiesto toho, aby sme mali prax len v nemocnici. Načo budem pri maturite vedieť akým systémom pracujú v domove dôchodcov, keď ja budem maturovať v nemocnici?? Takéto zariadenia sa mali navštevovať iba v treťom ročníku a v štvrtom máme mať prax čisto v nemocnici... Systém ako oči
Ale oponovať v reálnej situácií ti viem na všetko čo si povedal k tým predmetom...
literatúra:Nechlascem, nikdy neviem čo budem za 12 rokov robiť a v akej spoločnosti budem...možno budem mať veľkú rodinu a možno nie. A ked už tak, rozprávať sa o literatúre? Irelevantné!!
Informatika...som na takej škole, kde bez logického a analytického myslenia tam ani chodiť nemusíš...síce sa to nejako naučíš, ale čo z toho, že tomu nerozumieš však?! Kto hovoril o supermašinách? Ale aspoň raz za 10 rokov by sa mašiny meniť mohli no nie? Zalepené a zaprášené klávesnice mi 2 krát po chuti nie sú -.- k tomu štart PC 3 minúty, daľších 5 minút kým sa spamätá, že je zapnutý a môžem otvoriť prvý priečinok
Vzdelávať vo voľnom čase by si sa mohol...vzdelávam sa predsa! Napr. na angličtinu mám "penfriends" a jazykový kurz...
Takže neverím, že problém je vo mne, ked podobný názor má viac ľudí...ako povedala naty: aj naša škola je vychvaľovaná do nebies(samozrejme všetko ostáva v budove) a realita je niekde na zemi
Alebi keby nám dali ucitelia nejaky zoznam diel a znich si proste mozes vybrat nejakych 10, precitas si knihu, naucis sa cosi o autorovi a z toho pojdes aj maturovat, co sa litiky týka, periodizaciu sanozrejme tiez vediet, ale len prehlad a gramatiku celu, vuala
Všeobecná inteligencia... 98% vecí z toho vyšumí z hlavy.. myslím tú litiku..
chcel by si aby vás na informatike učili programovať? to by ten učiteľ prve sám programovať vedieť musel, a tiež by to možno malo byť v osnovách. gramatika a sloh, budiž, vedieť písať a čítať je užitočná vlastnosť. aj ked byflenie historie literatúry.. je to rovnaký druh umenia ako napr architektúra a historiu toho nieje povinné sa učiť. to detailnejšie všeobecné dejny udalostí vo svete by boli zmysluplnejšie.
chceš vedieť rozprávať pred publikom? tak sa v triede postav a prednes dačo v angličtine, učitelka ti snad brániť nebude .. ešte ocení tvoju akčnosť. je to tak ako to je. pokús sa to zmeniť alebo bud ticho. tebe to vadí, ty hladaj riešenie, nemôžeš čakať že s ním niekto len tak príde.
osnovy sú zlé, peniaze niesú, učitelia si len urobia svoju práca a tiež len túžia isť domou a sadnúť si jedlom pred telku.. všetko zle celé zle, a snaha o polepšienie nikde.
čo ti poviem .. uč sa doma čo uznáš za potrebné, "dospelí" ti s tým priliš nepomôžu ak sa ich len nezačneš pýtať k veci otázky, a to treba tiež dosť filtrovať. chce to snahu hladať. informácie ktoré sa ti zídu, a ludí ktorý tieto informácie majú a sú ochotný ich poskytnúť.
mne príde smutné že učitelia nevedia ako nadchnúť žiakov pre učivo.
No ja by som sa, bez ohľadu na svoj vek, asi celkom rád bavil s ľuďmi o svojich záujmoch a nie o cudzích záujmoch, ktoré mi boli vnútené.
chodím na odbor pracovník marketingu v cestovnom ruchu...väčšine ľudí napadne že tam bude asi veľa geografie...hh budeme ju mať až od 3.ročníka..
teraz máme chémiu..na aký kkt nám je potrebná v cestovnom ruchu chémia? Kde využijem chémiu v cestovke, ako sprievodca alebo ako čašník?
ANJ-učí náš primrdaná stará krava ktorá si len dodatočne urobila štátnice a nevie po anglicky nič...a jej "prízvuk" nás úplne míli...nepočula nás po anglicky ani hovoriť...vkuse len píšeme testíčeky a slovíčka..ani neviem kedy preberieme unitku a už píšeme -.-" A "preberáme" základné veci...10 rokov som sa učil anglinu a teraz sa ideme učiť ako sa povedia farby,čísla a také základné veci? Keby to bolo 1. mesiac na zahriatie tak nepoviem..ale naša učebnica je zostavená pre škôlkárov.
Ale dosť sme na toto hubovali až sa vedenie spamätalo a na budúci rok budem rozdelení na 2 skupiny..lepší a horší v AJ (samozrejme ak sa nájdu peniaze na zaplatenie ďalšieho učiteľa, čo sa dúfam nájdu lebo inak som mŕtvy)
Na to rozprávanie pred publikom sa ja teda sťažovať nemôžem. Pravidelne máme nejaké konferencie alebo niečo čo musíme prezentovať aj pred 3 triedami + riaditeľ, zástupkyne, učitelia...
Mám pripomienky ešte ku asi 100 veciam na našej škole ale myslím že takýto dlhý koment stačí
ako som mohol napísať míli -.-"
@kaku ak toto považuješ za kultúru tak si na tom asi dosť zle
Akurát nad čím sa zastavujem a pôsobí to rušivo je, že na slovenčine dostávame povinné čítanie nesúvisiace s aktuálne preberaným obdobím .. inak by som na moju školu nepovedala ani jedno zlé slovo.
Btw.. našli by sa možno tak 2 predmety, ktoré nebudeme mať na maturitných skúškach ale sú dôležité čo sa týka nejakého všeobecného rozhladu + ma bavia takže žiadne zbytočnosti do nás netlačia.
Tí čo chcú ísť maturovať z bio/chem musia mať v štvrtáku aj matiku, tí, ktorí idú z matiky, bio ani chem. nemajú,..tak tí čo sa chcú učiť na prijímačky na farmáciu alebo medinu veselo zabíjajú čas s matikou.
Neviem s akou víziou som sa tam trepala, keď nie sú schopní ani jedného výmenného pobytu za celý čas,štúdia, potom sa nečudujem že študenti strácajú motiváciu sa ten jazyk učiť, keď všetko čo robíme je, že sedíme v tej sprostej škole, na niektorých predmetoch úplne bezducho, lebo aj tak sa to musíme naučiť sami doma...
Ale zas niektoré veci sú fajn, moderné, ale to nič nemení na fakte že slovenské školstvo je zastarané
Brala by som fínsky model školstva, na ňom sa mi páči ešte to že si môžu medzi voliteľnými predmetmi vybrať napr. divadlo, tanec a pod., to by bola radosť chodiť do školy
A zasa je takisto dobré vedieť aké zmýšľanie a aké smery v tých časoch boli, predsalen je tým ovplyvnená určitá časť ľudstva..je to trochu taký dejepis, a dejepis ti bude veruže vždy podstatný, to ako teraz keď sa niekto spýta, že aký je to sviatok 8.mája?! Ty voleee..ľudiaaa..niekedy fakt sa čudujem, prečo sú ľudia takí dutí.
Ale s tou anglinou máš pravdu!
My sme jazykové gymnázium, a s jazykmi je to u nás asi také ako s cestami na východe..hrôza a des..a celé školstvo na študentov jebe, doslova. Školstvo, s tým škola a s tým aj učitelia..je malá kôpka učiteľov, ktorým záleží na tom, ako vytvarujú svojich žiakov a keď sa takí aj objavia, tak potom zo školstva po pár rokoch odídu..škoda.. napr. my sme mali 3 roky po sebe učiteľku na angline, ktorá celých 45 minút nám nechala voľnú hodinu, dokonca 20 minút pred zvonením odišla preč a už sa nevrátila..keď jej začalo prihárať a došla k nám inšpekcia, celú hodinu tak "spíkovala" po anglicky, že som neverila ani ja ani spolužiaci..ono je to fajn mať voľné hodiny, ale čo z toho?!!!