Ahojte chcel by som sa tu opytat neakych veriacich že či sa aj zle myslienky povazuju za hriech ?
totiz stava sa mi dost casto a aj ma to trapi že proste z nicoho nic sa mi v hlave vynoria negativne myslienky aa rozne zle veci pricom tie myslienky nev
Nie som v tomto odborník, ale som toho názoru, že myšlienka nie je hriech, ale pozor. Od myšlienok k skutkom už nie je ďaleko, preto ako myslím, tak konám. Keďže je svetový deň chôdze, choď sa prejsť a prídeš na iné myšlienky.
@stalingrad1000
samozrejme, veď oné, "nepozrieš na ženu iného muža s pokušením" či jak to je, to je jasný precedens myšlienkového zločinu (thought crime) a celé náboženstvo je systém na kontrolu mysle, takže samozrejme.
Samotná myšlienka,ktorá ti len prebehne hlavou a zmizne,nie je hriech,ved tým nikomu neubližuješ.No ak sa začne vyskytovať častejšie a stane sa realitou,to už hriech a zrejme aj trestný čin bude-samozrejme,záleží to od toho,čo myslíš pod pojmom zlé veci a negatívne myšlienky