Nevedel som, či to dať do rubriky filozofovanie, alebo do "stredná škola", ale to je jedno
Nedávno som premýšľal nad tým, že písomky v škole sú riadna blbosť. Úprimne, človek sa učí na písomku 1 deň pred, alebo nedajbože vizuálnym pamätáním si 5
po mojich celozivotnych skusenostiach mozem povedat, ze 70% toho, co sme robili v skole bola tak trochu blbost. chodim na VS a nepamatam si zo zakladnej a strednej skoro nic.
pisat a citat ma naucili doma, anglictinu som sa naucila na doucovaniach, skola ma naucila len nejake matematicke operacie, zakladne poznatky z biologie, par literarnych autorov a ich diel a pamatam si este nejake zaujimavosti, ktore ma pocas hodin zaujali. inak som tam presedela vsetky tie roky zbytocne, nic z toho mi neostalo v pamati, lebo som sa to ucila len preto, aby som napisala pisomku a isla dalej.
skola ta ma v prvom rade zaclenit do urciteho systemu, naucit ta nejakemu rezimu, naucit ta ucit sa a vychadzat s ludmi. vsetko co potrebujes do realneho zivota a povolania sa naucis bud na praxi alebo na VS.
suhlasim ze to co sa uci v skolach mozno nikdy nevyuzijeme, ale pomaha to tvorit akysi usudok na vsetko co sa pozrieme... na zaklade toho co sa ucime a to nielen v skole ale trebars aj z televizie a z internetu, ci uz veci dobré alebo zlé.
Proste sa pozries na nejaky problem o ktorom si zivote nepocul je jedno z akej oblasti a mas na to nejaky nazor ze ako asi by to mohlu fungovat a ako by si to asi mohol vyriesit, prave vdaka poznatkom ktore si nadobudol.
Uprimne si povedzme, hlupi ludia nevedia riesit nic
Pisat. citat. pocitat. vseobecny prehlad. a hlavne. len na zaklade toho ze ta nudila biologia teraz stopercentne vies ze nechces byt doktor. napr. trosku som cakal ze to bude viac na temu mojho nazoru. a teda ze jedine relativne objektivne hodnotenie je pomocou testov s moznostami. vsetko ostatne je podmienene ucitelom a jeho subjektivnym pohladom....a to je skoda.
neviem ako funguje škola kam chodíš, ale u nás sa dáva dôraz skôr na pochopenie ako na informácie...keď sa napríklad učíme na chémii názvoslovie nejakých brutálnych organických zlúčenín (aspoň pre mňa je to brutálne), tak je najdôležitejšie pochopiť akým spôsobom to funguje a potom aj o 20 rokov, keď si to pozriem a zopakujem, tak tomu budem chápať....alebo na geografii sa nutne neučíme o hospodárstve (aj keď tiež na písomke niečo musíme vedieť z ekonomiky), ale hlavne o pozadí konfliktov napr. v Izraeli, v Pakistane aby sme porozumeli prečo sa teraz veci majú ako sa majú....takisto na dejepise sa neučíme roky, ale učíme sa prečo Masaryk spravil 1.ČSR unitárnym štátom a nie federáciou a prečo sa stále Maďari nevedia zmieriť s tým, že Slováci majú vlastný štát a podobne...učíme sa veciam chápať a rozmýšľať z rôznych uhlov pohľadu a to by ma inde ako v škole nenaučili....
a čo sa týka písomiek, tak predmety, ktoré plánujem študovať (fyzika, matika) sa učím priebežne a čítam s k tomu aj veci naviac, takže nemám problém, že by som to hneď zabúdal...ak zabudnem ten dejepis, tak ešte stále v hlave mám to pochopenie...napríklad dodnes si pamätám aké sú nevýhody gréckeho ostrakizmu aj keď sme to brali pred 2,5 rokmi...
@vlado905 gjhak! gjh je special a na inych skolach sa, ver mi, nesnazia, aby deti chapali. samozrejme su ucitelia vynimky, ale napriklad moja slovencina je uplne strasna. bavilo ma to volakedy, ale ucitelka to vo mne zabila. je ako mrtvola, sadne a cita. za 5min sa najdes niekde na druhej strane zemegule a na slovencinu ani nepomyslis.
btw chces studovat fyziku/matiku, si z gjh.. preco som ta nikdy nevidela na tmf?
však sa uč učivo po učive, všetko sa ti to uloží do dlhodobej pamäte a potom, napr. na maturu si to len prejdeš, a nebudeš sa to už celé musieť učiť od znova -.-
takéto učenie 5 minúť cez prestávku, alebo cestou so školy nemá žiadny zmysel..
@normane na školách by sa v prvom rade mali prestať memorovať vedomosti a začať učiť myslenie, prácu s neúplnými/všeobecnými informáciami a ich postupné samostatné dopĺňanie
Lebo je nas v tych skolach hrozne vela a nemozu sa prisposobovat jednotlivcovi ale ide o to aby masa ludi presla cez vsetky triedy a na to sa vytvoril tento system ktory vyhovuje malokomu, lebo kazdy je iny ale od kazdeho sa ocakava rovnaka norma pre posudenie jeho kvalit ucriteho stupna...
Treba si uvedomiť aj to, že škola ťa potrebuje nejak skúšať a hodnotiť. Tak či tak by si písomky písal, len systém učenia na ne by sa ti mohol zmeniť. Okrem toho písomka máva za úlohu donútiť žiakov, aby si zhrnuli nejaký celok.
Ja si toho najviac pamätám z predmetov, kde nás nútili sa drtiť o dušu. Čiže učiteľka a jej systém mi nedovolili, aby som sa učila len jeden deň pred písomkou alebo nedajbože rovno pred hodinou, to by človek neobsiahol. A potom sa samozrejme lepšie pamätá, keď sa učí tak, aby decká aj chápali súvislosti, ale to sa bohužiaľ nepraktizuje tak, ako by sa malo. Ale aj to si pravdepodobne nebudeš pamätať tak dobre, ako by si chcel.
Ja som toho samozrejme pozabúdala väčšinu, čo som sa kedy naučila, veď ako inak, ale beriem to tak, že to v určitej fáze môjho vývoja trénovalo môj mozog a pripravovalo ma to na neskorší zaberák, plus predsa len nie som tak vytretá, ako by som sa to nikdy neučila. A @4
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
11 komentov
tak aká je tá výučba pri ktorej nič nezabudneš? asi nie je
pisat a citat ma naucili doma, anglictinu som sa naucila na doucovaniach, skola ma naucila len nejake matematicke operacie, zakladne poznatky z biologie, par literarnych autorov a ich diel a pamatam si este nejake zaujimavosti, ktore ma pocas hodin zaujali. inak som tam presedela vsetky tie roky zbytocne, nic z toho mi neostalo v pamati, lebo som sa to ucila len preto, aby som napisala pisomku a isla dalej.
skola ta ma v prvom rade zaclenit do urciteho systemu, naucit ta nejakemu rezimu, naucit ta ucit sa a vychadzat s ludmi. vsetko co potrebujes do realneho zivota a povolania sa naucis bud na praxi alebo na VS.
Proste sa pozries na nejaky problem o ktorom si zivote nepocul je jedno z akej oblasti a mas na to nejaky nazor ze ako asi by to mohlu fungovat a ako by si to asi mohol vyriesit, prave vdaka poznatkom ktore si nadobudol.
Uprimne si povedzme, hlupi ludia nevedia riesit nic
inak suhlasim s @1
a čo sa týka písomiek, tak predmety, ktoré plánujem študovať (fyzika, matika) sa učím priebežne a čítam s k tomu aj veci naviac, takže nemám problém, že by som to hneď zabúdal...ak zabudnem ten dejepis, tak ešte stále v hlave mám to pochopenie...napríklad dodnes si pamätám aké sú nevýhody gréckeho ostrakizmu aj keď sme to brali pred 2,5 rokmi...
btw chces studovat fyziku/matiku, si z gjh.. preco som ta nikdy nevidela na tmf?
však sa uč učivo po učive, všetko sa ti to uloží do dlhodobej pamäte a potom, napr. na maturu si to len prejdeš, a nebudeš sa to už celé musieť učiť od znova -.-
takéto učenie 5 minúť cez prestávku, alebo cestou so školy nemá žiadny zmysel..
Ja si toho najviac pamätám z predmetov, kde nás nútili sa drtiť o dušu. Čiže učiteľka a jej systém mi nedovolili, aby som sa učila len jeden deň pred písomkou alebo nedajbože rovno pred hodinou, to by človek neobsiahol. A potom sa samozrejme lepšie pamätá, keď sa učí tak, aby decká aj chápali súvislosti, ale to sa bohužiaľ nepraktizuje tak, ako by sa malo. Ale aj to si pravdepodobne nebudeš pamätať tak dobre, ako by si chcel.
Ja som toho samozrejme pozabúdala väčšinu, čo som sa kedy naučila, veď ako inak, ale beriem to tak, že to v určitej fáze môjho vývoja trénovalo môj mozog a pripravovalo ma to na neskorší zaberák, plus predsa len nie som tak vytretá, ako by som sa to nikdy neučila. A @4