zaujimalo by ma aky mate nazor na malby Mona Lisa a Posledna vecera od Da Vinciho..ci verite tym poveram a vyskumom alebo kde je podla vas pravda? pripojte aj nejake linky, obrazky alebo zaujimave videa
V prvom rade sa chcem vyjadriť k tomu, že sa toho strašne veľa pripisuje na Da Vinciho hlavu. Mnoho vecí sú podľa mňa len náhodou, iróniou vedcov, medializáciou Dana Browna a jeho knihy Da Vinciho kód a poverčivosťou ľudí. Nepopieram, že Da Vinci nebol génius, ale keď sa to tak vezme, aj on robil chyby - viď lietajúci stroj.
K Mone Lise.
Obraz je podľa mňa žalostne nudný a nezaujímavý. Keby mala Mona Lisa obočie, mihalnice a závoj (chyba reštaurátorov) bol by to podľa mňa obraz ako každý iný. Týmto, že je tam táto jemná vada, môže obraz ľudí priťahovať a pri tom si neuvedomujú čím to je. Osobne neverím, že je to Da Vinciho portrét zaobalený do ženských šiat (podľa iného portrétu vôbec nesedia črty tváre), ani neverím tomu, že polovice tváre patria žene a mužovi zároveň. Slovná potýčka jej mena môže byť tiež náhoda - Amon a Isis, ako spojenie mužského a ženského príncipu, sa mi zdá tiež náhodné - ale! - uznávam - je to zaujímavé a možná existencia tohto dvojzmyslu môže existovať.
Posledná večera.
Da Vinci nebol ateista. To hádam ako vysvetlenie stačí. Žiadna Mária Magdaléna. Tláchoviny.
Keď sa pozriete na ten obraz, je tam dvanásť ľudí a Ježiš. Tí dvanásti sú apoštolovia (správne to skloňujem?) a vedľa Ježiša je postava ktorá sa údajne podobá žene. Podľa Biblie počas poslednej večere sedel vedľa Ježiša (ležal, alebo opieral sa mu o rameno, alebo neviem čo) Ján. Bol to Ježišov ,miláčik´, podľa Biblie mladý chlapec - preto mali maliari tendenciu malovať Jána trochu zženštile (aby dali dôraz na to, že to JE Ján) - dlhé vlasy, mäkká a jemná tvár.
Prečo by Leonardo nahradil tak dôležitého apoštola Máriou Magdalénou? Nedáva mi to vôbec zmysel.
Okrem toho, tá maľba sa kvalitne začala rozpadávať a nepomohlo jej ani reštaurovanie a vidina, že má to stvorenie naľavo od Ježiša prsia sa mi zdá trochu skeptické - keď je maľba zničená je jasné, že sa niečo také dá privymyslieť.
To ,záhadné´ M-ko v pozadí je len Leonardovou obľubou spájať interiér s exteriérom (pozrite si iné obrazy od neho, aj tam to uvidíte) a symbol medzi Jánom/Magdalénou a Ježišom v podobe kalicha môže byť náhodný a tiež symbolicky nič neznamenajúci.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
6 komentov
Verím ako čomu.
V prvom rade sa chcem vyjadriť k tomu, že sa toho strašne veľa pripisuje na Da Vinciho hlavu. Mnoho vecí sú podľa mňa len náhodou, iróniou vedcov, medializáciou Dana Browna a jeho knihy Da Vinciho kód a poverčivosťou ľudí. Nepopieram, že Da Vinci nebol génius, ale keď sa to tak vezme, aj on robil chyby - viď lietajúci stroj.
K Mone Lise.
Obraz je podľa mňa žalostne nudný a nezaujímavý. Keby mala Mona Lisa obočie, mihalnice a závoj (chyba reštaurátorov) bol by to podľa mňa obraz ako každý iný. Týmto, že je tam táto jemná vada, môže obraz ľudí priťahovať a pri tom si neuvedomujú čím to je. Osobne neverím, že je to Da Vinciho portrét zaobalený do ženských šiat (podľa iného portrétu vôbec nesedia črty tváre), ani neverím tomu, že polovice tváre patria žene a mužovi zároveň. Slovná potýčka jej mena môže byť tiež náhoda - Amon a Isis, ako spojenie mužského a ženského príncipu, sa mi zdá tiež náhodné - ale! - uznávam - je to zaujímavé a možná existencia tohto dvojzmyslu môže existovať.
Posledná večera.
Da Vinci nebol ateista. To hádam ako vysvetlenie stačí. Žiadna Mária Magdaléna. Tláchoviny.
Keď sa pozriete na ten obraz, je tam dvanásť ľudí a Ježiš. Tí dvanásti sú apoštolovia (správne to skloňujem?) a vedľa Ježiša je postava ktorá sa údajne podobá žene. Podľa Biblie počas poslednej večere sedel vedľa Ježiša (ležal, alebo opieral sa mu o rameno, alebo neviem čo) Ján. Bol to Ježišov ,miláčik´, podľa Biblie mladý chlapec - preto mali maliari tendenciu malovať Jána trochu zženštile (aby dali dôraz na to, že to JE Ján) - dlhé vlasy, mäkká a jemná tvár.
Prečo by Leonardo nahradil tak dôležitého apoštola Máriou Magdalénou? Nedáva mi to vôbec zmysel.
Okrem toho, tá maľba sa kvalitne začala rozpadávať a nepomohlo jej ani reštaurovanie a vidina, že má to stvorenie naľavo od Ježiša prsia sa mi zdá trochu skeptické - keď je maľba zničená je jasné, že sa niečo také dá privymyslieť.
To ,záhadné´ M-ko v pozadí je len Leonardovou obľubou spájať interiér s exteriérom (pozrite si iné obrazy od neho, aj tam to uvidíte) a symbol medzi Jánom/Magdalénou a Ježišom v podobe kalicha môže byť náhodný a tiež symbolicky nič neznamenajúci.
A btw, Madonna v skalách je tiež tláchovina.