Tak ma napadlo, v dnesnom svete vela ludi travi cas online strategiami a inymi hrami na "rozvoj mylslenia". Ale co ma to vlastne napadlo. Ak uz niekto klika aky je jeho postoj k virtualnemu versus realnemu. Niekto tvrdi, ze clovek sa podvedome vo virtualn
no poznam jednu strategiu Transporticon Deluxe prefetkos hra je to a tam by som sa choval asi tak ako aj tu. ibaze su tam ine moznosti a o vsetko rozohdujem ja a riadim vsetko iba. takze tu by som mohol oddelit dve veci. mozem riadit urcitu cst ale nie vsetko a mozem mat nekonecne vela financnych moznosti ale co moze byt aj nemus dufam, ze som pohopil spravne
IMHO záleží od povahy človeka, keďže nie každý je rodený herec.
Ako príklad, väčšina hráčov stolných RPG (čosi ako príbehové, interaktívne divadlo s pravidlami) sa dokáže úžasne odosobniť a zahrať absolútne inú postavu akou sú oni sami v reáli. (či už pri hre cez internet (aragorn.cz) alebo klasika pri stole - pen 'n' paper).
Naopak, takí priemerní tínejdžríci hrajúci napríklad Bitefight sú stále rovnakí - vulgárni, odveci etc.
jasne ze to je priliz jednoducho napisane a hra tam rolu viacero aspektov
inak presne toto som sa snazila vysvetlit klikacom , podotykam dospelym ludom, nechapu to a to dokonca jeden z nich studoval vraj 5r psychologiu (no ale moc tomu neverim)
serion: mam pocit ze som obycajny teen, hravam ako jedna z mala dievcat lineage2 je to RPG s fantasy nadychom .
Samozrejme ze sa v realnom svete chovam inak ako vo virtualnom...nemozem predsa niekomu psychicky alebo fyzicky ublizit kvoli tomu ze nieco povedal mojmu kamaratovi ...... realny svet sa nedeli na aliancie a clany ktore proti sebe bojuju, aj ked dalo by sa o tom polemizovat (napr.: fasisti - antifasisti a pod.)......myslim si, ale ze niektori jedinci by mohli virtualitu prenasat do reality a to nie je spravne, ale s istotou viem ze ja medzi nich nepatrim
Ja stratégie nehrám nejak často Ale jednu stratégiu som mala v compe, ale neviem jak sa volá... jééj spomenula som si STRONGHOLD CRUSADER Tak toto som dakázala hrať celé hodiny
Nuz ako sa to vezme. Podla mna v reale by ludia konali mozno podobne, ale rozhodne by neuzatvarali "spojenectva" a na druhy den ich likvidovali. Hra je predsa len hra. Ale podla mna nieco pravdy na tom bude.
no ide o to ze hra je koncipovana jednoduchou formou aby ju pochopila siroka skala hracov..samozrejme kvoli hratelnosti a naslednych ziskov.
tiez som hral dobrych par rokov rozne mmorpg a sledoval konanie jedincov. tiez som riesil otazku ci je mozne ze su taki kreteni ako aj v hre ze na seba bonzuju vypravy a zabijaju inych hracov atd..
je v tom urcite mnoho aspektov..napr. vek hraca(mladi nechapu kontext,suvislosti,hraju pre seba castokrat,o empatii sa neda vobec hovorit)
dalej rozvoj alter ega. dost hracov ktori dnes hraju onlinovky su mladi, neda sa hovorit o vyzretom alter egu (druhom ja) ktore bolo v minulosti tvorene u dnes starsich hracov a zcelene, jedinec ma uz jasnu predstavu aky by chcel cca byt v imaginarnom svete. pocuval som nazory ze je to len hra a preto sa bavia..trebars zabijanim inych a okradanim o ich veci ktore ti chudaci zberali 3tyzdne a v minute o nich pridu. to suvisi opat s mizivou empatiou. do naseho klanu sme brali len starsich hracov. prave kvoli tomu ze uz chapu system a nemaju potrebu exhibovat na ukor inych..
odporucam ti precitat pravidla strategie Red Dragon - zistis ze je pekne zlozita
vek hracov ? v menovanej hre najdes klikacov od 11 po 40 rokov, niektori (osobne poznam take pripady) bud studuju VS alebo su absolventi takze osobnost rozvynutu urcite podaktori maju
All :
Osobne si myslim ze v akomkolvek virtualnom svete ma clovek ny vyber. Moze byt hajzel, svina, klamar cokolvek pokial sa vie natolko ododsobnit od HRY, ale ak ju vezme za druh reality ktora je pren dolezita rovnako ako skutocny svet bude sa chovat rovnako ako v zivote (tj. dodrziavat svoje moralne zasady)
tak ty tocis len o tom dragone stale. hral som tych hier viac. od traviana,gladiatusa coby klikacki az po warcraft,lineage,ultimu online kde je to trochu inak riesene. jasne najdes tam aj 50rocnych. prave ti su v celku vyzreti. vecsina su ale deti v puberte ktore sa bavia ublizovanim inych v danej hre.
osobne fakt neverim ze existuje nieco ako odosobnenie od konania v hre. ked si raz chapavy clovek a vies aka to je strata pre novacika ze sa trapi tyzden aby mal nejaky ten mec a ty ho coby herny dochodkar zabijes za 5sekund kde je to odosobnenie? predsa celkovy dopad na jeho naladu to bude mat tak ci onak negativny.
@ Ish: Práve toto je podľa mňa blbosť a základné popretie (resp. nepochopenie)princípi RPG. Keď si niekto vytvorí postavu zločinca, vraha, podvodníka etc., mal by za ňu aj tak hrať (a o tom to celé je - role-playing game).
Na druhú stranu treba uznať, že zo strany marketingu je dnes RPG ako PC hra prezentovaná úplne inak a väčina 'mladých' si z toho urobila fantasy obdobu CS-ka.
akoze to co pises je krasna idealna predstava. hej keby to takto fungovalo podla nepisanych rpg pravidiel bolo by to skutocne uzasne. mal som namysli skor spinavosti typu obchodovania s informaciami. o ziadnej hrani role nemoze byt rec ked nejaky fagan ma 5 postav a reloguje si kedy chce a hlasi svojim jeblym kamosom pozicie hracov s ktorymi este pred chvilou udatne bojoval s inou postavou atd..prave to je denna prax na jednom serveri kde som donedavna hral.
tie jednoduche koncepti v hrach som mal namysli hry typu wacraft a podobne kde o nejakom hernom umeni nemoze byt ani slovo. je to cele len o expovani. mozes byt hrac najlepsi na svete ked tam pride naexpovany 12 rocny zobrak ktoreho jedina napln dna je prist na obed zo skoly a hrat a sejme ta na jednu ranu..
Nuz k 13. prispevku, uvediem priklad (skusim to vztiahnut teda na red dragon, len som tam az 1 den a nevyznam sa v tom ani prd tak sorry ak to pokaslem).
Povedzme ze mam svoj gubernat, pripojim sa k nejakej stredne silnej alianci a pekne makam (podpora ci uz vojenska alebo surovina) a postupne sa rozvyjam pod ochranou ally. Potom zistim, ze keby sa spojim s par hracmi z mojej ally, mozme vytvorit alianciu, ktora doterajsiu lahko zlikviduje a dostanem sa na celo rebricka. Ak RD hram len preto, ze chem byt cislo 1, tak to spravim. Zlanarim klucovych hracov a par tahmi zlikvidujem doterajsich spojencov. Tak ci tak je to len hra.
Ale podla mna je v reale velmi malo ludi, co by to spravili.
Dovod je jednoduchy. Vo virtualnom svete som viac-menej neznamy clovek. Vsetci vedia o mne len to, co im dovolim, takze nemam az tak moralne zabrany byt hajzlom. Aj tak ma nikto nepozna a keby sa aj dotycni stazovali mozu mi nanajvys poslat postu, ktoru mozem rovno vymazat, popripade sa neprihlasit a mam pokoj. Keby sa o tom dozvedia vsetci ostatni hraci? Nevadi, spravim si nove konto a zacnem s cistym stitom.
V reale, vsak ziadny cisti stit neziskam. Ked niekoho podrazim vedia o tom "vsetci" a povest podrazaka uz pojde so mnou a tak lahko sa jej nezbavim.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
17 komentov
jasne chapem, ale bolo to myslene trochen inak
uvediem priklad uplne trivialny :
niekto klika Red Dragon strategiu kde su resp. kralovstva ktore uzatvaraju aliancie popripade sa okradaju vrazdia a pod.
ide o to ci by si to ten clovek dovolil v aj v skutocnosti napr. niekomu slubi pakt o neutoceni a na druhy den ho podrazi
chapes myslim charakterove vlastnosti a vnimanie morlaky v reale a vo virtuale
moralka to slovo skoro nikto nepozna. kazdy kazdeho klame a podraza aby mal toho viac
Ako príklad, väčšina hráčov stolných RPG (čosi ako príbehové, interaktívne divadlo s pravidlami) sa dokáže úžasne odosobniť a zahrať absolútne inú postavu akou sú oni sami v reáli. (či už pri hre cez internet (aragorn.cz) alebo klasika pri stole - pen 'n' paper).
Naopak, takí priemerní tínejdžríci hrajúci napríklad Bitefight sú stále rovnakí - vulgárni, odveci etc.
hura volakto chape co som mala na mysli...
takze zhodneme sa na tom ze je to zavysle od toho :
ako je clovek vedome vyspely
a ako velmi sa dokaze odosobnit
jasne chapem presne to som sa snazila vysvetlit zanietenym klikacom !
Takze tvoj nazor, ze clovek s priemernou inteligenciou premieta svoje JA aj do hry
kdez to vyspely jedinec si dokaze vytvorit urcity odstup
dobre ta chapem ???
Jenoducho - kto si chce vytvoriť odstup, má mozog a dokáže aspoň kusa racionálne uvažovať, odosobní sa (ak chce).
Tupí ostávajú tupými všade...
jasne ze to je priliz jednoducho napisane a hra tam rolu viacero aspektov
inak presne toto som sa snazila vysvetlit klikacom , podotykam dospelym ludom, nechapu to a to dokonca jeden z nich studoval vraj 5r psychologiu (no ale moc tomu neverim)
Samozrejme ze sa v realnom svete chovam inak ako vo virtualnom...nemozem predsa niekomu psychicky alebo fyzicky ublizit kvoli tomu ze nieco povedal mojmu kamaratovi ...... realny svet sa nedeli na aliancie a clany ktore proti sebe bojuju, aj ked dalo by sa o tom polemizovat (napr.: fasisti - antifasisti a pod.)......myslim si, ale ze niektori jedinci by mohli virtualitu prenasat do reality a to nie je spravne, ale s istotou viem ze ja medzi nich nepatrim
tiez som hral dobrych par rokov rozne mmorpg a sledoval konanie jedincov. tiez som riesil otazku ci je mozne ze su taki kreteni ako aj v hre ze na seba bonzuju vypravy a zabijaju inych hracov atd..
je v tom urcite mnoho aspektov..napr. vek hraca(mladi nechapu kontext,suvislosti,hraju pre seba castokrat,o empatii sa neda vobec hovorit)
dalej rozvoj alter ega. dost hracov ktori dnes hraju onlinovky su mladi, neda sa hovorit o vyzretom alter egu (druhom ja) ktore bolo v minulosti tvorene u dnes starsich hracov a zcelene, jedinec ma uz jasnu predstavu aky by chcel cca byt v imaginarnom svete. pocuval som nazory ze je to len hra a preto sa bavia..trebars zabijanim inych a okradanim o ich veci ktore ti chudaci zberali 3tyzdne a v minute o nich pridu. to suvisi opat s mizivou empatiou. do naseho klanu sme brali len starsich hracov. prave kvoli tomu ze uz chapu system a nemaju potrebu exhibovat na ukor inych..
odporucam ti precitat pravidla strategie Red Dragon - zistis ze je pekne zlozita
vek hracov ? v menovanej hre najdes klikacov od 11 po 40 rokov, niektori (osobne poznam take pripady) bud studuju VS alebo su absolventi takze osobnost rozvynutu urcite podaktori maju
All :
Osobne si myslim ze v akomkolvek virtualnom svete ma clovek ny vyber. Moze byt hajzel, svina, klamar cokolvek pokial sa vie natolko ododsobnit od HRY, ale ak ju vezme za druh reality ktora je pren dolezita rovnako ako skutocny svet bude sa chovat rovnako ako v zivote (tj. dodrziavat svoje moralne zasady)
osobne fakt neverim ze existuje nieco ako odosobnenie od konania v hre. ked si raz chapavy clovek a vies aka to je strata pre novacika ze sa trapi tyzden aby mal nejaky ten mec a ty ho coby herny dochodkar zabijes za 5sekund kde je to odosobnenie? predsa celkovy dopad na jeho naladu to bude mat tak ci onak negativny.
Na druhú stranu treba uznať, že zo strany marketingu je dnes RPG ako PC hra prezentovaná úplne inak a väčina 'mladých' si z toho urobila fantasy obdobu CS-ka.
tie jednoduche koncepti v hrach som mal namysli hry typu wacraft a podobne kde o nejakom hernom umeni nemoze byt ani slovo. je to cele len o expovani. mozes byt hrac najlepsi na svete ked tam pride naexpovany 12 rocny zobrak ktoreho jedina napln dna je prist na obed zo skoly a hrat a sejme ta na jednu ranu..
Povedzme ze mam svoj gubernat, pripojim sa k nejakej stredne silnej alianci a pekne makam (podpora ci uz vojenska alebo surovina) a postupne sa rozvyjam pod ochranou ally. Potom zistim, ze keby sa spojim s par hracmi z mojej ally, mozme vytvorit alianciu, ktora doterajsiu lahko zlikviduje a dostanem sa na celo rebricka. Ak RD hram len preto, ze chem byt cislo 1, tak to spravim. Zlanarim klucovych hracov a par tahmi zlikvidujem doterajsich spojencov. Tak ci tak je to len hra.
Ale podla mna je v reale velmi malo ludi, co by to spravili.
Dovod je jednoduchy. Vo virtualnom svete som viac-menej neznamy clovek. Vsetci vedia o mne len to, co im dovolim, takze nemam az tak moralne zabrany byt hajzlom. Aj tak ma nikto nepozna a keby sa aj dotycni stazovali mozu mi nanajvys poslat postu, ktoru mozem rovno vymazat, popripade sa neprihlasit a mam pokoj. Keby sa o tom dozvedia vsetci ostatni hraci? Nevadi, spravim si nove konto a zacnem s cistym stitom.
V reale, vsak ziadny cisti stit neziskam. Ked niekoho podrazim vedia o tom "vsetci" a povest podrazaka uz pojde so mnou a tak lahko sa jej nezbavim.