Je možná komunikácia medzi adolescentom a dospelým?
Takto túto tému som zchytala a ,nakoľko sa mi nápady už postupne míňajú, pýtam sa aj vás. Je/nie je možná komunikácia medzi týmito skupinami? Zdôvodnite, prosím
@luc.ka nejde o to, ze by to nechcelo byt pochopene.
ide o to, ze generalizovat v takychto temach je naozaj hlupost. to, ze ja osobne som schopna viest hlbsi rozhovor aj s osobami, co maju viac ako 40 rokov, neznamena, ze by toho bol schopny nejaky konkretny spoluziak a ze by toho nebolo schopne 10 rocne dieta z inej skoly.
je to ako zalozit anketu: "je mozne, aby sa niekomu pacili kabelky chanel?"
pricom je samozrejme, ze niekomu sa (asi, ked sa predavaju) pacit budu a niekomu zas nie. neexistuje univerzalna odpoved proste.
dalo by sa to rozobrat na niekolko A4, ale za to by mi niekto musel zaplatit
@etelnair co si pomozem zadania treba formulovat konkretne a presne, nenavidim, ked to niekto nespravi
dneska som sa bila s prikladom z fyziky, kde boli zadane 2 veliciny a nevedela som, ktora je ktora (rovnake jednotky), lebo uplne kktske zadanie proste
@14 presne tak. komunikácia ako dvojminútový dialóg asi nebude to isté ako komunikácia ako porozumenie si a fungovanie v nejakom "vzťahu" v širšom zmysle.
@19 a stale si stojim za tym, ze nejaki adolescenti su schopni plnohodnotne komunikovat s nejakymi dospelymi a ini adolescenti (s inymi dospelymi) zas nie.
nevidím absolútne žiaden rozdiel v "komunikácia medzi adolescentom a dospelým" a "komunikácia medzi adolescentmi a dospelými", nakoľko v oboch alternatívach jasne vidím pointu otázky, a okrem toho, je to najskôr zadanie nejakej práce, čiže sa asi vyžaduje nejaká odbornosť, kde ide o rozobratie témy a nie rozjebávanie slov v nadpise, pre boha.
myslím, že si autorka fóra môže aspoň niečo odniesť z tejto diskusie
@luc.ka a ja si zase myslim, ze je v tom dost velky rozdiel, nakolko (budem sa opakovat), ked pouzivas singular, zovseobecnujes a nepripustas ine moznosti. potom ten nadpis chapem tak, ako som okomentovala (sarkasticky - s opacnym vyznamom). ze BEZNA komunikacia (ahoj, dobru chut) medzi BEZNYM adolescentom (ako som napr. ja alebo milion inych teenagerov) nema preco byt nemozna. ked chcu ludia dobre odpovede, mali by sa naucit najprv vlozit nieco do tej otazky. preco by som si ja mala dat tu namahu, aby som pisala siahodlhy koment o vztahoch, ak autorka otazky o tom napise 2 vety a nebude konkretizovat zakladne vety? pre mna za mna, rob tu zo mna vztahovacneho idiota, ale aj toto je forma mizernej komunikacie - ked proste prva strana do toho nic nevlozi, nebude mat ani dobru odozvu. pokial by som chcela dobry feedback, dala by som si na otazke minimalne tak zalezat, ze by som ju polozila konkretne.
ja z teba nič nerobím, na to si vystačíš aj sama dosť dobre
pre mňa je nadpis v singulári proste odbornejší, a tým to hasne.
nech už to teda aj je zovšeobecnením, ide predsa o to, aby v tej práci zhodnotila nejaké stanovisko, ktoré by malo byť blízke všeobecnosti - napríklad neviem, prečo si automaticky z tej otázky pochopila, že vo všeobecnosti platí, že "nie je možná", keď rovnako pri tak položenej otázke môže vo všeobecnosti platiť aj "je možná".
@luc.ka ja som z tej otazky nepochopila, ze "nie je mozna" ani to, ze "je mozna". odpovedala som na nu (sarkasticky - opacne).
odpovedala som presne tak, ako bola polozena. jednoducho. jednou vetou.
zase sa opakujem. bezna komunikacia medzi beznym adolescentom a beznym dospelym je mozna a je aj vcelku casta (uz len preto, ze vacsina adolescentov ma nejaku rodinu a minimalne s nou "komunikuje"), preto bolo podanie takejto otazky bezpredmetne (podla mna), preto som pridala jebnuty koment. teraz sa podme tvarit, ze som jedina, kto to robi.
Tak ak ten adolescent nie je úplne vydretý myslíš ,že áno prečo nie ,aj tak všetci sú na jedno kopyto nezáleží moc na veku a hlavne vtedy ak tie osoby majú napr. spoločné hobby určite si majú čo povedať
No takto: 1. Otázka u mňa bola pochopená, ja som si istá, že áno, zaujímali ma skôr "argumenty", ak sa to tak dá nazvať...Chvalabohu, nejaké som aj dostala, tak ďakujem
2. Fajn, je to zovšeobecnené, lenže ja som tú tému nevymyslela, ja som ju dostala a mám k nej napísať pár zrozumiteľných A4-riek, kde rozpoviem, PREČO je tá komunikácia možná.
3. A na to, že záleží od konkrétnych ľudí som prišla aj sama, lenže mám písať všeobecne...A áno, aj mňa to vytáča.
stotožňujem sa s komentármi @luc.ka ... vlastne to všetko okolo diskusie bolo vysvetlené dosť takže k otázke ...
Prečo je možná. hmmm ... Ak je tám už spomínaná tolerancia a obe strany idú za rovnakým cieľom, tak by možná aj bola. Chápe sa akým spôsobom myslí "dospelý človek" akým "adolescent" ...jednoducho sa pridruží k tomu všetkému empatia.
Prečo možná nie je. Tolerancia a empatia chýba u jednej alebo oboch strán ... Obe strany sú presvedčene správnosťou ich myslenia, názorov, argumentov. Pohybujú sa v inej spoločnosti, problémy riešia inač ...
Inač bude reagovať "dospelý človek", ktorý chodí v adolescentnom myslení (či už vlastné deti, prax z rokov pedagógie, empatia alebo čo ja viem čo... )a inač niekto, kto vlastne nemá vzťah k deťom a rozdiel v tom nerobí. Adolescenta bude brať ako niečo podradené (odrastené dieťa), ktoré nemá toľko skúseností, vedomostí a je jednoducho pod úroveň riešiť nejaký vážny problém s adolescentom ...
A tak isto bude inač reagovať adolescent, ktorý bude brať do úvahy skúsenosti/vedomosti dospelého a inač rebelujúci adolescent, ktorý má v pláne dať to všetkým dospelým vyžrať ...
oveľa radšej komunikujem s dospelým za každých okolností. keď je niekde viacero adolescentov aj dospelých pokope vyhľadávam spoločnosť dospelých. keď sú okolo mňa iba adolescenti pokiaľ tam nemusím byť utiahnem sa a čuším.... no len neviem či to tak isto vnímajú aj tí dospelí s ktorými sa rozprávam ale rozprávam sa s nimi radšej. Otázka znie "Dá sa vôbec s adolescentmi ´normálne´ rozprávať?"
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
43 komentov
Ja mám väčšinu priateľov už dospelých. Komunikuje sa mi s nimi lepšie ako s hocijakým iným adolescentom.
ide o to, ze generalizovat v takychto temach je naozaj hlupost. to, ze ja osobne som schopna viest hlbsi rozhovor aj s osobami, co maju viac ako 40 rokov, neznamena, ze by toho bol schopny nejaky konkretny spoluziak a ze by toho nebolo schopne 10 rocne dieta z inej skoly.
je to ako zalozit anketu: "je mozne, aby sa niekomu pacili kabelky chanel?"
pricom je samozrejme, ze niekomu sa (asi, ked sa predavaju) pacit budu a niekomu zas nie. neexistuje univerzalna odpoved proste.
dalo by sa to rozobrat na niekolko A4, ale za to by mi niekto musel zaplatit
a kto generalizuje?
položila otázku, na ktorú je možné odpovedať s vymenovaním rôznych možností a alternatív. tak nebuď vzťahovačná.
keby ta otazka bola polozena v mnoznom cisle, tak by sa dalo polemizovat.
ona je vsak polozena v jednotnom cisle => zovseobecnovanie.
spravidla, ked o niecom hovorim v jednotnom cisle, tak je to generalizovanie. napr.:
"Sliepka nie je prilis inteligentny tvor."
akonahle pouzivas plural, pripustas viac moznosti, individualitu. no toto je singular, tj. nieco, co by malo platit vseobecne.
ci zase len ja tu vadne chapem slovencinu?
dneska som sa bila s prikladom z fyziky, kde boli zadane 2 veliciny a nevedela som, ktora je ktora (rovnake jednotky), lebo uplne kktske zadanie proste
uplne to neznasam
nevidím absolútne žiaden rozdiel v "komunikácia medzi adolescentom a dospelým" a "komunikácia medzi adolescentmi a dospelými", nakoľko v oboch alternatívach jasne vidím pointu otázky, a okrem toho, je to najskôr zadanie nejakej práce, čiže sa asi vyžaduje nejaká odbornosť, kde ide o rozobratie témy a nie rozjebávanie slov v nadpise, pre boha.
myslím, že si autorka fóra môže aspoň niečo odniesť z tejto diskusie
"Sliepka nie je prilis inteligentny tvor." - jednotne cislo - hovorim o jednej konkretnej sliepke, negeneralizujem.
"Sliepky nie su pirlis inteligentne tvory." - mnozne cislo - generalizujem to na vsetky sliepky.
ja z teba nič nerobím, na to si vystačíš aj sama dosť dobre
pre mňa je nadpis v singulári proste odbornejší, a tým to hasne.
nech už to teda aj je zovšeobecnením, ide predsa o to, aby v tej práci zhodnotila nejaké stanovisko, ktoré by malo byť blízke všeobecnosti - napríklad neviem, prečo si automaticky z tej otázky pochopila, že vo všeobecnosti platí, že "nie je možná", keď rovnako pri tak položenej otázke môže vo všeobecnosti platiť aj "je možná".
odpovedala som presne tak, ako bola polozena. jednoducho. jednou vetou.
zase sa opakujem. bezna komunikacia medzi beznym adolescentom a beznym dospelym je mozna a je aj vcelku casta (uz len preto, ze vacsina adolescentov ma nejaku rodinu a minimalne s nou "komunikuje"), preto bolo podanie takejto otazky bezpredmetne (podla mna), preto som pridala jebnuty koment. teraz sa podme tvarit, ze som jedina, kto to robi.
na blbu otazku blba odpoved. viac nemam co dodat
@zebystaleja
ok.
myslím, že si dala odpovedí viac než dosť
nie - záleží od pováh, schopností, vlastností atď. oboch zúčastnených
2. Fajn, je to zovšeobecnené, lenže ja som tú tému nevymyslela, ja som ju dostala a mám k nej napísať pár zrozumiteľných A4-riek, kde rozpoviem, PREČO je tá komunikácia možná.
3. A na to, že záleží od konkrétnych ľudí som prišla aj sama, lenže mám písať všeobecne...A áno, aj mňa to vytáča.
Každopádne dík moc
1) Je ochotny sa dlhe hodiny hadat o tom, ze ci je alebo nie je adolescent
Prečo je možná. hmmm ... Ak je tám už spomínaná tolerancia a obe strany idú za rovnakým cieľom, tak by možná aj bola. Chápe sa akým spôsobom myslí "dospelý človek" akým "adolescent" ...jednoducho sa pridruží k tomu všetkému empatia.
Prečo možná nie je. Tolerancia a empatia chýba u jednej alebo oboch strán ... Obe strany sú presvedčene správnosťou ich myslenia, názorov, argumentov. Pohybujú sa v inej spoločnosti, problémy riešia inač ...
Inač bude reagovať "dospelý človek", ktorý chodí v adolescentnom myslení (či už vlastné deti, prax z rokov pedagógie, empatia alebo čo ja viem čo... )a inač niekto, kto vlastne nemá vzťah k deťom a rozdiel v tom nerobí. Adolescenta bude brať ako niečo podradené (odrastené dieťa), ktoré nemá toľko skúseností, vedomostí a je jednoducho pod úroveň riešiť nejaký vážny problém s adolescentom ...
A tak isto bude inač reagovať adolescent, ktorý bude brať do úvahy skúsenosti/vedomosti dospelého a inač rebelujúci adolescent, ktorý má v pláne dať to všetkým dospelým vyžrať ...
celkovo by som to teda asi zhodila na:
okolie/prostredie, v ktorom sa pohybujú
duševnú vyspelosť
empatiu, toleranciu
otvorenosť pre iné nápady, myšlienky ...
asi ...